חכמה אסופה: החינוך האינדיאני באמריקה. פרק 4: יצירת גשר דו-כיווני – להיות אינדיאני בעולם לא-אינדיאני

סיכום בעברית בהיקף 1226 מילים, של הפרק:

Cleary, L. M., & Peacock, T. D. (1998). Creating a two-way bridge: Being Indian in a non-Indian world. In: Collected Wisdom: American Indian Education (pp. 97-122). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


חכמה אסופה: החינוך האינדיאני באמריקה. פרק 4: יצירת גשר דו-כיווני – להיות אינדיאני בעולם לא-אינדיאני
Cleary & Peacock, 1998

רוב המורים המרואיינים בספר זיהו את הצורך של התלמידים להרגיש נוח בשני העולמות, ולהיות מסוגלים לעבור מעולם אחד לשני מבלי להתפשר על דרכיהם וערכיהם. הכותבים ממליצים לקורא לחשוב על מקום שהרגיש בו לא בנוח. מה גרם לך לאי-נוחות במקום זה? האם רצית לברוח? האם המקום הפך לנוח לבסוף, ואם כן, כיצד?
הילדים צריכים ללמוד להרגיש בנוח עם הסוגים השונים של ההבדלים הברורים מאליהם, וגם עם ההבדלים הקטנים יותר כמו תפישות של זמן, ערכים, דרכי ביטוי והוויה. כדי לסייע להם בכך, המורים צריכים להפוך את הכיתה למקום רלוונטי יותר עבור התלמידים. היכולת לחיות בהצלחה בשני העולמות היא חלק מההרמוניה והאיזון המסורתיים שאינדיאנים מחפשים.
במהלך ההיסטוריה היו ניסיונות רבים של הממשלה, מיסיונרים ומערכות החינוך לגזול מאנשים את תרבותם, ערכיהם ושפתם.

פרופיל - וויין ניוול (Wayne Newell)
הכותבים מתארים את ווין מפני שהצליח למצוא איזון בין תרבותו לבית הספר בו הוא מלמד. הוא אדם מכובד בקהילה האינדיאנית וחי חיים מצליחים גם מחוץ לה, בעל תואר שני מאוניברסיטת הארוורד ודוקטורט מאוניברסיטת בוסטון. הוא מספר על מסעו במערכת החינוך האמריקאית ומדגיש שהיה לו חשוב לדעת את זהותו ולהבטיח את מקומה בבתי הספר. וויין מאמין שהמפתח להצלחת התלמידים הוא ביסוס מערכת האמונות והערכים האינדיאנית שלהם. הוא סיפר על הדיכוי ההיסטורי והשפעתו על התרבות, השפה ומערכת הערכים של בני תרבותו, ועל החשיבות של מציאת האיזון בין התרבויות.

האתגרים שניצבים לפני התלמידים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^