חכמה אסופה: החינוך האינדיאני באמריקה. פרק 2: הבדלי תרבות – להכיר בפער שבו נופלים התלמידים והמורים
Cleary & Peacock, 1998
רוב הילדים האינדיאנים מגיעים לבתי ספר שמשקפים את התרבות הדומיננטית. תלמידים רבים חווים דיסוננס בגלל הפער בין התרבות שלהם בבית ובקהילה, לבין התרבות בבית הספר.
פרק זה מציג הבדלים בין התרבות האמריקאית לתרבויות האינדיאניות, הבדלים בין השבטים, והבדלים בתוך השבטים. מטרת הפרק לעזור לעובדים עם ילדים אינדיאנים להבין את ההבדלים התרבותיים טוב יותר, כדי שיוכלו לצמצם את הפער עבור הילדים. הכותבים מציגים שאלות לפני הקריאה: חשבו על הדעות הראשונות שלכם על התרבות האחרת. כיצד נוצרה עמדתכם הראשונה על התרבות האחרת? כיצד העמדות השתנו עם השנים, ואילו סוגי מידע גרמו לשינוי?
הבדלים באמונות ובמנהגים
לכל שבט מנהגים שונים. כאשר ההורים לא מערבים את הילדים במנהגים שלהם, הילדים לא יכולים ללמד את המורה על ציפיותיהם התרבותיות. המורה חייב ללמוד את הדברים החשובים ולהתעניין במנהגים. ההורים בדרך כלל מעריכים את המאמץ.
לכל שבט מערכת אמונות משלו, אבל החתירה להרמוניה ולאיזון היא אחד העקרונות המרכזיים ברוחניות האינדיאנית. לפי האמונה יש תלות הדדית בין האדם לכל הדברים בעולם, ויש גם תלות בין הבריאות הפיזית, הרגשית, הפסיכולוגית והרוחנית. כשכל חלקי האדם קיימים בהרמוניה, האדם נחשב לשלם. אם חלק אחד נפגע, גם האחרים נפגעים. הרפואה המודרנית מתחילה לתמוך באמונה הזו - למשל מחקרים שמוצאים קשר בין מצב נפשי לגופני. דיסוננס בין בית הספר לבין האמונות המסורתיות מוביל לחוסר איזון. למשל, האמונה שלכל דבר יש רוח יכולה לגרום לדיסוננס כשהתלמיד מתבקש לנתח בעלי חיים בשיעורי ביולוגיה. המורה יכול להיתקל בהתנגדות מצד התלמיד ולא להבין מדוע - עליו לבדוק את התנגדויות אלה.
דרכי הוויה שונות
קשר עין, שפת גוף ותשומת לב
לרוב...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^