חדשנות במודל העסקי וחיקוי תחרותי: המקרה של מודלים עסקיים מבוססי חסות

סיכום בעברית בהיקף 936 מילים, של המאמר:

Casadeus-Masanell, R. & Zhu, F. (2013). Business model innovation and competitive imitation: the case of sponsor-based business models. Strategic Management Journal, 34, 464-482.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


חדשנות במודל העסקי וחיקוי תחרותי: המקרה של מודלים עסקיים מבוססי חסות
Casadeus-Masanell & Zhu, 2013

המאמר מציג את המודל הפורמלי הראשון שעוסק בתיאור מודל חדשנות עסקית. הניתוח במאמר מתמקד במודל חדשנות ממוקד-ספונסר, שבו חברה מספקת מוצר לצרכנים באמצעות ספונסר, כאשר רווחי החברה מיוצרים דרך הספונסר, במקום ישירות דרך מכירת המוצר ללקוחות. המאמר מציג את האינטראקציה האסטרטגית שמתקיימת בין חברה קיימת בשוק מסוים, לבין חברה מתחרה שפיתחה מודל עסקי חדשני באמצעות ספונסר. המודל מתאר שלבים שונים שבהם החברה שפיתחה את המודל החדשני מתלבטת האם להתחיל להשתמש בו ובכך לחשוף אותו לחיקוי של המתחרה, או להימנע מלהשתמש בו ובכך לשמור על שיווי המשקל הקיים בשוק.

מבוא
על פי הספרות קיימים חמישה סוגים של חדשנות: מוצרים חדשים, שיטות ייצור חדשות, מקורות אספקה חדשים, ניצול של שווקים חדשים, ודרכים חדשים לארגון עסקי. מרבית הספרות התמקדה בשני הסוגים הראשונים, ואילו מאמר זה מתמקד בסוג האחרון, שהוא דרכים חדשות לארגון עסקי. הכוונה היא לפיתוח מודל חדשנות שמחפש דרכים חדשות לארגון המבנה הלוגי והארגוני של חברה, באופן שייצר רווחים משמעותיים יותר. קיימות דוגמאות רבות לחדשנות מסוג זה, כאשר הדוגמא בה מתמקד המאמר הנוכחי היא חדשנות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^