התפקיד של המראה של החברים ושל התנהגותם בהערכת אדם בפייסבוק: האם שופטים אותנו לפי חברינו?
Walther et al., 2008
מבוא
יצירת רושם היא תהליך אנושי בסיסי אשר עובר שינויים רבים בעקבות חדירתן של טכנולוגיות תקשורת לחברה. בתקשורת מתווכת מחשב אף ניתן לקבל רושם על אדם ללא פעולה אקטיבית מצדו, למשל על ידי חיפוש שמו בגוגל. אתר פייסבוק הופך גם כן את תהליך יצירת הרושם למורכב עוד יותר כיוון שהוא מאפשר לקבל רושם על אדם מתוך התייחסות לקבוצת חבריו.
פייסבוק
פייסבוק היא רשת חברתית מקוונת שנוצרה במקור עבור סטודנטים. כמו רוב הרשתות החברתיות המקוונות, פייסבוק מאפשר למשתמש ליצור פרופיל המכיל מידע אישי על המשתמש יחד עם פרסומים שלו. בכל פרופיל יש 'קיר', שם מופיעים הפרסומים של המשתמש יחד עם פרסומים שחבריו בחרו לפרסם על הקיר שלו. בנוסף, כל משתמש בפייסבוק יכול לראות את רשימת החברים של החברים שלו.
יצירת רושם ואתרים מקוונים
הבדל משמעותי ביצירת רושם באינטרנט קשור לעובדת היעדרותם של סימנים לא-מילוליים מהתקשורת. כמו כן, משתמשים מצאו...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^