האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

התבוננות באינטראקציות רגשיות בין מורים לתלמידים בכיתות בבית הספר היסודי

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1017 מילים, של המאמר:

Yan, E. M., Evans, I. M., & Harvey, S.T. (2011). Observing emotional interactions between teachers and students in elementary school classrooms. Journal of Research in Childhood Education, 25(1), 82-97.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

התבוננות באינטראקציות רגשיות בין מורים לתלמידים בכיתות בבית הספר היסודי
Yan et al., 2011

מבוא
למרות ההכרה הנרחבת בתפקיד המרכזי שיש למורים בהקניית מיומנויות רגשיות וחברתיות לא נערכו מחקרים רבים שבדקו איך מורים מקנים מיומנויות כאלו בפועל. ניתן להתייחס אל האווירה הרגשית הכללית בכיתה כאל אקלים כיתתי רגשי. סביבה כיתתית חיובית היא כזו שיש בה עניין, התלהבות, התרגשות ותחושה כללית של הנאה. מדד מקובל לסביבה זו הוא ה-CES (Classroom Environment Scale) (סולם סביבת הכיתה). כלי זה מנתח את הכיתה על סמך 9 סולמות הנחלקים ל-3 מימדים: מערכות יחסים, צמיחה אישית/מוכוונות למטרות, שימור/שינוי של המערכת. עם זאת, חסרה בכלי התייחסות למיומנויות הרגשיות שבהם המורים משתמשים כדי ליצור סביבה נעימה עבור התלמידים.
מורים נעשו עם הזמן מודעים יותר לקשרים בין היכולות הרגשיות שלהם לבין למידה בקרב התלמידים והניעו מחקרים בתחום החינוך הרגשי והחברתי בבתי ספר, בפרט בגיל צעיר. מבחינה מחקרית, קיים קושי להבחין בין רכיבים רגשיים והוראתיים בהתנהגות המורה וקיימת חפיפה רבה בין שני התחומים. מחקרים קודמים מראים כי כיתות המאופיינות בתמיכה רגשית קשורות לתופעות כמו רגישות מצד המורים לצרכים החברתיים של התלמידים, חום ותגובתיות.
המודל של הרווי ואוונס מצביע על 5 מרכיבים בסביבה הרגשית הכיתתית: מערכות יחסים, נורמות בין-אישיות, מודעות רגשית, אימון (קואצ'ינג) רגשי, ואמונות אישיות. האחרונות הן...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^