השפעות אידיאולוגיות של המנגנון הקולנועי הבסיסי
Baudry & Williams, 1974
הקדמה
באודרי מדמה את ההסתרה של הסתירות החברתיות בקולנוע לאשליה של תנועה. האידיאולוגיה העומדת מאחורי האשליה הזאת היא הצופה הטרנסצנדנטלי והאחדות המדומיינת של הסובייקט. לפי טענה זו, האחדות וההמשכיות של העולם שאנו רואים בקולנוע מאשררות את המרכזיות שלנו: כאשר המבט שלנו נודד בחופשיות, חופשי מהגוף, והעולם קיים בשבילו. הראייה שלנו היא גם נקודת ההתחלה של העולם וגם מקור הקוהרנטיות שלו.
שלב המראה הלאקאני בא לידי ביטוי בהזדהות עם המצלמה שמחליפה את התשוקה שלנו לסדר, ארגון ואחדות. אנו רוצים נרטיב הגיוני שמאשר את העצמי כטרנסצנדטלי, יודע כל ומרכז העולם.
מה שבאודרי מכנה אידיאולוגיה זה לא אידיאולוגיה במובן שאנחנו רגילים שקשור למעמד, גזע, מגדר וכד', אלא אידיאולוגיה בקשר...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^