השוואה של התערבויות חיזוק דיפרנציאלי מבוססות תפקוד בקרב ילדים המעורבים בהתנהגות הפרעה בכיתה
LeGray et al., 2010
המחקר עוסק בהשוואה בין שתי שיטות התערבות לטיפול בבעיות התנהגות בקרב ילדים במהלך שיעורים של העברת חומר לימודי בגן הילדים, בגילאי 4-6. שתי שיטות הטיפול ביניהן משווה המאמר נקראות "חיזוק דיפרנציאלי של התנהגות אחרת" (Differential reinforcement of other behavior – DRO) ו"חיזוק דיפרנציאלי של התנהגות אלטרנטיבית" (Differential reinforcement of alternative behavior – DRA).
מבוא
הפרעות התנהגות בכיתת הלימוד נפוצות בקרב ילדים צעירים, בעיקר בקרב ילדים מרקעים סוציו-דמוגרפיים חלשים. להפרעות התנהגות אלה עשויות להיות השלכות ארוכות טווח, כגון כישלון לימודי או נשירה מהלימודים. הערכת התפקוד של ילדים אלה והתערבויות מבוססות-תפקוד (functional-based) הוכחו כיעילות בטיפול במגוון רב של הפרעות התנהגות. למרות זאת, מספר מצומצם יחסית של מחקרים בחנו את יעילותן של תוכניות התערבות אלה בקרב ילדים מהאוכלוסייה הכללית, עם התפתחות תקינה.
שיטת התערבות "חיזוק דיפרנציאלי של התנהגות אחרת" (DRO) כוללת מתן חיזוק...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^