הרגולציה של החינוך החרדי בישראל – פוליטיקה, משפט ומה שביניהם

סיכום בעברית בהיקף 135 מילים, של המאמר:

פרי-חזן, ל. (2013). הרגולציה של החינוך החרדי בישראל – פוליטיקה, משפט ומה שביניהם. בתוך: יונה, י. (עורך) רגולציה בחינוך: משילות מבוזרת במערכת כאוטית. ירושלים: מכון ון ליר.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


הרגולציה של החינוך החרדי בישראל - פוליטיקה, משפט ומה שביניהם
פרי-חזן, 2013

מבוא
החקיקה בנושא חינוך בישראל בכלל, ובמיוחד כאשר מדובר בחינוך החרדי בעייתית מכיוון שהיא עמומה (לא ברורה), לא מעודכנת, ויש בה סתירות פנימיות. בתי המשפט נאלצים להתחקות אחר נורמות קיימות שאינן מוסדרות בחקיקה. מטרת המאמר היא לסקור את תהליכי הרגולציה של החינוך החרדי ולבדוק כיצד גובשו הנורמות המסדירות את בתי הספר החרדיים.
ישנן בעיות משפטיות בכלל החינוך בישראל, אך העיסוק המשפטי בחינוך החרדי גבוה יותר, וכן לחינוך החרדי יש משקל פוליטי שעשוי לערער את יציבות הפוליטיקה במדינת ישראל בשל המבנה הפוליטי שלה.
המאמר עוסק בשלושה נושאים הקשורים בתהליכי הרגולציה של החינוך החרדי בישראל
• גיבוש ויישום תכנית ליבה בבתי הספר החרדיים
• תקצוב בתי הספר החרדיים
• מיון תלמידים על רקע עדתי

על מוסדות חינוך רשמיים, מוכרים, פטורים ונעלמים: מעמדם המשפטי של בתי הספר החרדיים
ישנם שלושה מעמדות משפטיים של בתי ספר בישראל: מוסדות רשמיים, מוסדות מוכרים אך לא רשמיים, ומוסדות פטור. במוסדות הפטור אין חובת נוכחות סדירה לתלמידים. רוב בתי הספר החרדיים לבנים הם מוסדות פטור, ורוב בתי הספר החרדיים לבנות הם מוסדות מוכרים אך לא רשמיים. עם זאת, ישנם מוסדות חרדיים רבים שלא ברור אם הם מוכרים או פטורים, וישנם עוד מוסדות חרדיים שלא נרשמו כלל, כך שאין להם מעמד משפטי כלשהו. בעיה נוספת במעמדם המשפטי של בתי הספר החרדיים היא שהם אינם במבנה של יסודי-חטיבה-תיכון, ולכן רוב חוזרי המנכ"ל כלל אינם מתאימים למבנה שלהם.

סיפורה הבלתי נגמר של תכנית הליבה: גיבושה ויישומה של "תכנית יסוד" בבתי הספר החרדיים
חוק החינוך הממלכתי דורש שגם במוסדות לא רשמיים תונהג תכנית היסוד, לפחות ב75% מכלל שעות הלימוד. למרות זאת לא יושמה תכנית הליבה בחינוך החרדי. משרד החינוך התעלם...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^