האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

החיפוש אחר מורים מנהיגים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 939 מילים, של המאמר:

Wilson, M. (1993). The Search for Teacher Leaders. Educational Leadership, 50(6), 24-27.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

החיפוש אחר מורים מנהיגים
Wilson, 1993

מיליוני מורים מתאמצים לפתח ידע ומיומנויות אצל תלמידיהם ואיכות מאמצים אלה תקבע את עתיד הרווחה הכלכלית של הדורות הבאים. קיימת טענה לפיה החינוך אינו גורם לשינוי מספיק בחברה (כלומר יש בעיית הישגים לימודיים נמוכים של תלמידים), ובזכות טענה זו נוצר חלון הזדמנויות למורים מנהיגים להוכיח שניתן לשנות באמצעות החינוך. ווילסון התחילה את חיפושה אחר מורים מנהיגים תוך בקשת יותר מ- 400 מורים, בכל ששת התיכונים במחוז, לענות על השאלה: "מיהו מורה מנהיג?", כלומר לשרטט את דמותם של מורים מנהיגים. היא מצאה שהתשובות לשאלה הראו עקביות רבה לגבי מאפייניו ותכונותיו של המורה המנהיג:
• עובדים קשה ומעורבים רבות בתוכניות הלימודים ובהכנסת שינויים חינוכיים.
• מסוגלים ליצור מוטיבציה אצל תלמידים בעלי רקע שונה וכישורים שונים.
• חברותיים ואוהבים שיתוף פעולה ונכונים לסייע ולייעץ למורים אחרים.
• תומכים נמרצות בפעילויות חוץ מערכתיות (שמעבר לתוכניות הלימודים) לצעירים.

בכדי לחקור את המנהיגות ווילסון ערכה ראיון מעמיק ובו בחרה מתוך 355 מורים 13 מורים עפ"י רמת המוניטין שלהם בקרב מורים. באמצעות מדגם זה היא הייתה יכולה ליצור איפיון למורה מנהיג: כבני 42 בממוצע, בעלי 18 שנות ותק במערכת החינוך, כ- 13 שנה מתוכם באותו ביה"ס. יותר ממחציתם שימשו כמנהיגים פורמליים נושאי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^