ההשפעה של שימוש בסיפור סיפורים דיגיטלי על פיתוח של כישורי האזנה פעילה וחשיבה יצירתית
Tabieh et al., 2020
מחקר זה בוחן את היישום של סיפור סיפורים דיגיטלי כשיטה לסייע לתלמידים לרכוש מיומנויות של הקשבה פעילה וחשיבה יצירתית בשיעור לימוד השפה הערבית בכיתה ג'.
מבוא
השפה נחשבת לאמצעי לביטוי ותקשורת בקרב אינדיבידואלים וחברות, ויש לה משמעות רבה ביצירת העולם הפנימי של ילדים. בשל כך, השפה מסייעת לילדים לפתח את התפיסות החושיות שלהם, היכולות המנטליות שלהם, והמיומנויות החברתיות שלהם. אחת האסטרטגיות החדשות בהן מורים משתמשים כדי לקדם את מיומנויות השפה של התלמידים הוא סיפור סיפורים (storytelling) דיגיטלי, המוגדר כאוסף של סיפורים שפועלים עם מתווך אלקטרוני (electronic mediator) שמוסיף לסיפורים צליל, תמונות, צבעים, אנימציות או אפקטים מוסיקליים, המתרחשים באופן שתואם את הנרטיב של הסיפור, את קווי הדרמה בסיפור ואת השיאים בסיפור. במחקרים שונים נמצא כי סיפור סיפורים לילדים באופן כללי, ובפרט באופן דיגיטלי, מכיל יתרונות חינוכיים....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^