האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הדמיון החוקתי החדש של ישראל: חוק מדינת הלאום ומעבר לו

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 878 מילים, של המאמר:

Jamal, A. (2019). Israel's new constitutional imagination: The nation state law and beyond. Journal of Holy Land and Palestine Studies, 18(2), 193-220.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

הדמיון החוקתי החדש של ישראל: חוק מדינת הלאום ומעבר לו
Jamal, 2019

מבוא
"חוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי" (חוק הלאום), משך תשומת לב מחקרית ותקשורתית רבה בישראל ובעולם. המטרה במאמר זה היא לחקור את האופן שבו חוק יסוד זה הוא חלק ממאמץ רחב יותר לייצר זהות חוקתית חדשה בישראל, שמחפשת להתנתק מהזהות החוקתית שאפיינה את מדינת ישראל עד לשנים האחרונות. ניתוח טיעון זה מתבצע באמצעות בחינה קפדנית של הסעיפים המרכזיים של החוק, בחינת הפרוטוקולים של ועדה מיוחדת של הכנסת שהכינה את החוק לפני אישורו, וההצהרות של פוליטיקאים שהיו החלוצים בקידומו של החוק.
הניתוח שמוצג במאמר זה מבהיר כי החוק החדש משקף דמיון חוקתי שהשורשים שלו נטועים עמוק בשינויים פוליטיים וסוציולוגיים בישראל. ההגמוניה הפוליטית והחברתית החדשה מחפשת לבצע טרנספורמציה בזהות החוקתית הישראלית, שמשמעותה מעבר מזהות המבוססת על עמימות משפטית פרודוקטיבית, לזהות המבוססת על בלעדיות של ערכים אתנו-תיאולוגיים. הטיעונים המרכזיים של הניתוח שמבוצע במאמר, מבוססים על ניתוח תוכן של חוק הלאום החדש, במטרה לקדם את הבנת משמעותו של החוק, את המציאות הרב-ממדית של הפוליטיקה הישראלית, ולהבין את ההקשרים הלאומיים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^