האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

בשולי חצר המלוכה. מתוך: דימוי על הקצה – השוליים של אמנות ימי הביניים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1006 מילים, של הפרק:

Camille, M. (1992). In the Margins of the Court. In: Image on the Edge: The Margins of Medieval Art (pp. 77-98). London: Reaktion Books.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

בשולי חצר המלוכה. מתוך: דימוי על הקצה – השוליים של אמנות ימי הביניים
Camille, 1992

הפרק עוסק בכתבי יד דתיים ובעיקר חילוניים שהוזמנו על ידי אנשי האצולה. הפרקים בספר מתמקדים בעיטורי השוליים של מוקדים ספציפיים של כוח בחברה המדיאוולית, וביניהם חצר המלוכה הנשלט על ידי שליטים אשר היו נתונים תחת זירות עימות וחצו גבולות חברתיים. דחפים גופניים היו לגיטימיים במידה מסוימת בחצר המלוכה בקרב אבירים וקיבלו התייחסות בעיטורי השוליים. בנוסף, השוליים היוו אמצעי בידור או הכפשת הפקודות הנמוכות. המחבר מישל קמיל (Michael Camille) מציג במבוא הספר את מטרתו. לדבריו, בבחינת העיטורים בשוליים, הוא לא מעוניין בראש ובראשונה להבין את משמעותם, אלא הוא מעוניין לבחון איך הדמויות והעיטורים מנסים להימנע מלהראות משמעות. הפרק מתרכז בתקופת המאה ה-13, תקופה בה אומנות השוליים הייתה בפריחה, והמחבר מציג דוגמאות מאנשי האריסטוקרטיה בצרפת ואנגליה.
במאה ה-12 השוליים העליונים של יצירות שהוכנו עבור אבירים הראו אותם באדיבות כנפשות רוחניות, במעטה של אצילות מוסרית והקטינו את הדמויות תחתיהן. לדברי המחבר, אז הם לא היו מודעים לכך, אבל הם בעצמם אלה שלאחר מכן הולכים להיות מתוארים בשוליים התחתונים ביצירה, המשמשים מקום לביטוי עצמי, ובנוסף, תפקידה של היצירה בשוליים לספק לעג סאטירי למעמד האבירות.
מוטיב הירי בעכוז נפוץ מאוד ביצירות מהמאה ה-13. והמוטיב...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^