האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

אמא שלי ואני: מדוע "אמהות נמרות" מעודדות אמריקנים ממוצא אסיאתי אבל לא אמריקנים ממוצא אירופי?

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 2145 מילים, של המאמר:

Fu, A. S., & Markus, H. R. (2014). My mother and me: Why tiger mothers motivate Asian Americans but not European Americans. Personality and Social Psychology Bulletin, 40(6), 739-749.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

אמא שלי ואני: מדוע "אמהות נמרות" מעודדות אמריקנים ממוצא אסיאתי אבל לא אמריקנים ממוצא אירופי?
Fu & Markus, 2014

המאמר עוסק בהשלכות של הבדלים בין תרבותיים בהגדרת העצמי על תפקידם של אחרים משמעותיים. היבט מרכזי של ההבדלים בהגדרת העצמי, הוא השפעת אחרים משמעותיים על העצמי. איימי צ'ואה כתבה את ספר "הימנון הקרב של אמא נמרה" המתאר מודל של הורות שמיישם את שיטת החינוך הסינית, ומוביל לטענתה למצוינות. בספר מתוארים משמעות נוקשה, בחירה של פעילויות פנאי ותחביבים על ידי האם, דרישה למצוינות מתמדת, פיקוח הדוק על מימושה, ועונשים על אי עמידה בציפיות ההורים.
איימי צ'ואה טבעה האת המושג "אמא נמרה": אם קפדנית ותובענית שדוחפת את ילדיה להצליח מבחינה אקדמית, תוך שימוש בשיטות חינוך נוקשות האופייניות לדרום ומזרח אסיה. הספר עורר תגובות סותרות: המתנגדים- הביעו זעזוע וגינוי לשיטת חינוך זו וטענו כי היא יכולה לעורר רק התמרמרות וטינה, ולרמוס את המוטיבציה הפנימית של הילדים. לעומת זאת, אחרים הביעו התפעלות וחיזוק. דבר זה מבליט את המחלוקת הגוברת בקרב קהילות רב-תרבותיות, לגבי תפקיד ההורים בחיי הילדים.
בהתחשב בדילמה שנוצרה בין המתנגדים לשיטה והתומכים לה, החוקרים הציעו שגם צ'ואה וגם המבקרים שלה שניהם צודקים, וששיטת החינוך מתאימה בתרבות אחת אך אינה מתאימה בתרבות אחרת. הסיבה למחקר היא הניסיון להבין את המקור לחוסר ההסכמה לגבי השפעת התערבות האם. השערת המחקר הייתה כי ההשפעה של התערבות האם על המוטיבציה של הילד תלויה במבנה העצמי האופייני לתרבות. במחקר זה החוקרים ביצעו 4 מחקרים, כדי להשוות איך סטודנטים אסיאתיים אמריקאים (AA) וסטודנטים אירופאים אמריקאים (EA) מפרשים את מערכת היחסים שלהם עם אימותיהם ואיך לחץ על ידי אימהות משפיע על מערכת יחסים זו. הם בחנו גם אם לאחר משימה אקדמית מורכבת אימהות הן גורם למוטיבציה יותר ל-AA מאשר לEA, והאם טבע היחסים בין AA לאימותיהן יכול להסביר את המוטיבציה שלהם.

מאפיין עצמי עצמאי (independent) עצמי מקושר (interdependent)
הגדרה מופרד מהקונטקסט החברתי מחובר לקונטקסט החברתי
מבנה העצמי יציב, אחיד, מתוחם בגבולות (bounded) גמיש, משתנה
מאפיינים חשובים בעצמי פנימיים, פרטיים (יכולות, מחשבות, תחושות) חיצוניים, ציבוריים (תפקידים, קשרים)
משימות להיות ייחודי
לבטא את העצמי
להכיר בתכונות פנימיות
לקדם מטרות אישיות
להיות ישר וכנה (להגיד מה שבא לך) להתאים, להשתייך,
למלא את התפקיד המיועד
לעשות את הדברים הנכונים
לקדם מטרות של אחרים
לא להיות ישיר (להבין מה אחרים חושבים)
תפקיד האחרים הערכה עצמית: חשובים עבור השוואה חברתית, הערכה הגדרה עצמית: קשרים עם אחרים במצבים שונים מגדירים את העצמי
בסיס להערכה עצמית יכולת לבטא את העצמי, ולתת תוקף לתכונות פנימיות יכולת להסתגל, לריסון עצמי, לשמירת הרמוניה עם הקונטקסט החברתי

תרבות ומבנה העצמי אמריקאים אסייתיים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^