אובססיה קטלנית. אנטישמיות מהעולם העתיק ועד הג'יהאד המודרני
Wistrich, 2010
סוג האנטישמיות
לפי Wistrich, האנטישמיות החדשה שמגיעה מהעולם הערבי היא מסוג מניכאיסטי, אלימינציוניסטי ואפוקליפטי, הרואה את המלחמה ביהודים כמלחמת קיום של "הם או אנחנו", באופן המזכיר את סגנון האנטישמיות הנאצי. לפי Wistrich, האנטישמיות הפוליטית והדתית המסורתיות של המערב הנוצרי עברו טרנספורמציה לכדי אנטישמיות זו, הטוענת שמחיקת היהודים וארצות הברית תשחרר את שאר העולם, תאפשר ללא-מוסלמים להמיר את דתם לאיסלם ותביא עמה עידן חדש של שלום עולמי. כמו כן, לפי Wistrich, אנטישמיות זו היא מניכאיסטית במובנה הפילוסופי, אך גם טוטליטרית בתמציתה הפוליטית, ותאולוגית בכך שהיא מתעקשת שישראל "נולדה בחטא". בנוסף לכך, במערב אירופה, מתקיימת בקרב המהגרים הערבים תופעה חדשה של אנטישמיות של הדחויים (Anti-Semitism of the excluded) – אנטישמיות זו מגיעה "מלמטה", מהשכבות הנמוכות של החברה, ומושפעת בחוזקה על ידי האסלם, התבדלות-עצמית, והפוליטיקה האופנתית של זהות אתנו-דתית.
האנטישמיות החדשה
האנטישמיות החדשה שמגיעה מהעולם הערבי, מתאפיינת בעיקר בהתנגדות לציונות ולעצם קיומה של מדינת ישראל, המגלמת בעצם היותה את "הבעיה היהודית" החדשה. אנטישמים אנטי-ציונים אלו עושים דה-הומניזציה, דה-לגיטימציה ודמוניזציה לישראל וליהדות, ומקשרים אותן לארצות הברית ולתחלואי העולם המודרני. כך, ארה"ב וישראל נקשרות יחד כגורם המאיים על הזהות האיסלמית ועל עצם קיומה. היהודי נתפס כסוכן הגלובליזציה הקפיטליסטית, וכשולט במדיניות האמריקאית. בעוד שבעבר, האנטישמים ראו ביהודים כנציגי הקומוניזם, היום נתפשים היהודים כמנצלים את הדמוקרטיה ואת החילוניות על מנת למוטט את יסודות האסלם. כמו כן, מאז 1967, לאחר נצחון ישראל במלחמת ששת הימים וכיבוש השטחים, התבסס מיתוס אנטישמי חדש הרואה ביהודים קולוניאליסטים וכובשים אכזריים וחסרי רחמים וגזענים, המדכאים את הערבים בעולם השלישי.
במערב אירופה, בעוד שהאנטישמיות המסורתית...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^