האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

כישורים גרפומוטוריים בקרב ילדים עם הפרעה התפתחותית בקואורדינציה: כתב יד ולמידה של אותיות חדשות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 790 מילים, של המאמר:

Huau, A., Velay, J. L., & Jover, M. (2015). Graphomotor skills in children with developmental coordination disorder (DCD): Handwriting and learning a new letter. Human Movement Science, 42, 318-332.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

כישורים גרפומוטוריים בקרב ילדים עם הפרעה התפתחותית בקואורדינציה: כתב יד ולמידה של אותיות חדשות
Huau et al., 2015

1. מבוא
הפרעה התפתחותית בקואורדינציה (Developmental Coordination Disorder – DCD) היא מצב שמתרחש בילדות ומשפיע על קואורדינציה מוטורית. להפרעה זו קיימים ביטויים שונים והיא משפיעה על תחומים כגון שיווי משקל, קואורדינציה דו-צדדית, ומיומנויות מוטוריות עדינות. גרפו-מוטוריקה היא מיומנות מוטורית עדינה הנדרשת בכיתת הלימוד עבור פעולות כמו ציור או כתיבה. כ-80% מכלל הילדים עם DCD מפגינים דיסגרפיה או כתב יד ברמה נמוכה, ומספר מחקרים בנו את המאפיינים של כתב היד של ילדים אלה. בעקבות מחקרים אלה, נוסחו בספרות שלוש השערות להסבר הקשיים בכתב יד של ילדים עם DCD: הראשונה היא שיש להם בעיה בנוקשות וגיוס כוח בשרירים. השנייה היא שיש להם קשיים בארגון הפלט המוטורי. השלישית היא שיכולת הלמידה המוטורית שלהם פחות יעילה. מטרת המחקר הנוכחי היא לחקור את ההשערה השלישית, לכך שיכולת למידה מוטורית-פרוצדורלית נמצאת בבסיס הקשיים הגרפו-מוטוריים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^