האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

החסך במיומנויות חברתיות בקרב לקויי למידה: השערת הקומורבידיות הפסיכיאטרית

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1961 מילים, של המאמר:

Miguel, S. K. S., Forness, S. R., & Kavale, K. A. (1996). Social skills deficits in learning disabilities: The psychiatric comorbidity hypothesis. Learning Disability Quarterly, 19(4), 252-261.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

החסך במיומנויות חברתיות בקרב לקויי למידה: השערת הקומורבידיות הפסיכיאטרית
Miguel et al., 1996

הדאגה של הורים ופסיכולוגים לגבי הסתגלותם הפסיכולוגית ותפקודם החברתי של ילדים ונוער עם לקות למידה שכיחה מאוד. למרות שהנושא של חוסר מיומנויות חברתיות נחקר ברוב המחקרים סביב אוכלוסיית לקויי למידה בעיה זו לא מאפיינת רק את אוכלוסייה זו. רוב המחקרים מציגים הבדלים משמעותיים במיומנויות החברתיות בין האוכלוסייה לקוית הלמידה לבין האוכלוסייה שלא.

מטרת המחקר
מטרת המחקר היא לבחון את הקשר בין מיומנויות חברתיות לבין לקויות למידה. מבקשים לבחון את ההיפותזה שקומורבידיות עם הפרעות קשב היא המובילה לקשיים החברתיים. כלומר, את ההשערה שליקויי מיומנויות חברתיות בקרב ילדים בעלי לקויות למידה קשורים בשיעור גבוה של אבחנות פסיכיאטריות שטרם אובחנו.

השערת המחקר
חסכים במיומנוית חברתיות בקרב ילדים לקויי למידה מקושרים עם שיעורים גבוהים של הפרעות פסיכיאטריות לא מאותרות.

הנחות היסוד המסבירות חסכים במיומנויות חברתיות אצל ילדים עם ליקוי למידה
• חסכים חברתיים כתוצאה מלקות נוירולוגית (חסך ראשוני)– מדגיש את אותו מקור נוירולוגי שמוביל לקשיים האקדמיים מוביל גם לקשיים החברתיים. כגון NVLD
• הבעיות הלימודיות והחברתיות (משני)- מובילות לתפיסה עצמית נמוכה, דחייה חברתית ובידוד ע"י בני גילם או מכשולים אחרים וזה מה שיוצר את הקושי בפיתוח המיומנויות החברתיות, נמנעים או דחויים.
• הקשיים במיומנויות חברתיות נובעים מהעדר הזדמנויות (משני)– עקב סביבה מוגבלת, הזדמנויות מוגבלות באמצעים והזדמנויות ללמוד את אותן מיומנויות ולקבל חיזוקים בעבורן. מעגליות: לקות למידה > מחסום > הימנעות, אין אינטראקציות סביבתיות מספקות.
• חסכים במיומנויות החברתיות קשורים לתמיכה המשפחתית שנפגעת (משני)– קשורים לקושי של המשפחה לתמוך בילד לקוי הלמידה. העדר כלים, חוסר תמיכה בתוך המשפחה. הסטרס שבהתמודדות עם ילד עם צרכים מיוחדים עלול לפגוע ביעילות התמיכה המשפחתית.
• השערת החוקרים במאמר, הקשיים החברתיים נובעים מקומורבידיות של לקות למידה עם היפראקטיביות ודיכאון. ליקוי בלקות הלמידה אינו השורש אם כי הקומורבידיות, ממנה נולד הקושי. מבחינה סטטיסטית יש קומורבידיות גבוהה בין לקויות למידה לבין הפרעות קשב, הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות, בשיעורים של 10%-25%. מאוד קשה לדעת מה קדם למה, המקור אינו ברור.

הסברי הפרעות אנורמליות במיומנויות חברתיות המשולבות בהפרעות התנהגות ובהפרעות רגשיות בקרב ילדים עם לקויות למידה
המאמר חוקר את ההיפותזה שחוסר מיומנויות חברתיות אצל ילדים עם לקות למידה קשור לבעיות פסיכיאטריות אצלם שלא נחשפו עדיין. ואומנם בעיות חברתיות מופיעות גם אצל ילדים ומתבגרים עם בעיות היפראקטיביות, דיכאון או בעיות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^