האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

תגובה להתערבות: מניעה ותיקון של קשיים לימודיים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 860 מילים, של המאמר:

Fletcher, J. M., & Vaughn, S. (2009). Response to intervention: Preventing and remediating academic difficulties. Child development perspectives, 3(1), 30-37.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

תגובה להתערבות: מניעה ותיקון של קשיים לימודיים
Fletcher & Vaughn, 2009

המאמר מתייחס ליתרונות ולחסקונות של מודלים למתן שירות המבוססים על תגובת תלמידים להתערבות (response to intervention - RTI) למניעה ותיקון קשיים אקדמיים. המחשבה היא לתת סיוע דידקטי לתלמידים מתקשים ולבדוק שיפור. המודל מבוסלל על שלושה שלבים:
1. סינון ובקרה של כלל התלמידים: נותנים למורים הדרכה לבחון באופן בסיסי בכדי לאתר את התלמידים מכלל הכיתה אשר מתקשים בחומר. בשלב זה כל התלמידים נבחנים. לאחר הבחינה הבסיסית נעשה סוג של מיפוי למי שלא עומד בציפיות וזקוק לעזרה ותגבור נוסף. לאחר התגבור ישנה בחינה נוספת. כבר בכיתות הנמוכות, בודק תפקודים לימודיים.
2. מאתרים אחוז מסוים של תלמידים מתקשים ואיתם ממשיכים הלאה. מי שהתגבור לא עזר לו ולא עמד בציפיות בבחינה השנייה, יקבל תגבור בקבוצות קטנות של 3-5 תלמידים. זה נקרה 'התערבות שדונית'. כל קבוצה יושבת כל יום כ-20-40 דק' תגבור. ההתייחסות הינה אישית וכל יום - כך שזה עוזר למתקשים להתגבר על הפערים. נותנים להם שיעורי עזר, סיוע פרטני ורואים את ההתקדמות שלהם, מתוך אלו שאותרו, חלק מטופלים גם בבעיות ההתנהגות שלהם וגם בבעיות חינוכיות. התלמידים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^