האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

שאלות מרכזיות בנוגע לבניית בתי ספר משלבים ומכלילים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1544 מילים, של המאמר:

Idol, L. (1997). Key questions related to building collaborative and inclusive schools. Journal of learning Disabilities, 30(4), 384-394.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

שאלות מרכזיות בנוגע לבניית בתי ספר משלבים ומכלילים
Idol, 1997

תקציר
כדי להצליח בשילוב צריך להקים בי"ס שיהיה מסוגל לתת הכלה מלאה כלומר שילוב מלא של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. כל האוריינטציה של בי"ס צריכה להיות "שילוב". כדי להקים בי"ס כזה נתקלים בהרבה קשיים ומכאן היא מעלה 15 שאלות מפתח, שהתשובות עליהן מיועדות להקל על פיתוח בתי"ס שיתופיים (collaborative) וכוללים שאלות מאורגנות ב-3 קטגוריות: ‬‬
1. שאלות כלליות ופילוסופיות הקשורות להכלה (inclusion)
2. כמה שאלות על המנגנונים הבסיסיים של פיתוח תוכניות אינקלוסיביות (כוללניות),
3. כמה שאלות לגבי יישום מעשי של השילוב/כלה.

דגש מושם על מתן רצף (או המשכיות) מותאם של שירותים דרך מגוון דרכים ומורים תומכים לכתות לימוד אינקלוסיביות.

ההבדלים בין הכלה לאינטגרציה
שאלה 1: מהי הכלה?
הכלה (inclusion) - שילוב מלא. הכללתם של התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים במסגרות לימודיות של החינוך הרגיל באופן מלא. כאשר תלמיד עם צרכים מיוחדים לימודיים או התנהגותיים מתחנך רק במערכת חינוך רגילה (בכל השיעורים שלו), לא קיימות רמות או חלוקות בשילוב התלמיד או שילוב חלקי. מערכת חינוך אחת שמכילה את כולם. תלמידים מהקבוצה הקטנה של החינוך המיוחד מצטרפים למערכת המועדפת והעיקרית (זרם מרכזי). השתתפות בקבוצה הגדולה תהיה בתיאום עם הסטנדרטים של המערכת הדומיננטית. ‬‬‬‬
אינטגרציה - רמות של שילוב. גישה הקוראת להפנות תלמידים עם צרכים מיוחדים לזרם המרכזי (main-streaming) ולשלבם במערכת החינוך הרגילה. שילוב חלקי = גישה חינוכית הדוגלת בשיבוץ התלמידים במסגרת לימודית מצמצמת ומיוחדת בתוך בית ספר רגיל. במקביל, התלמידים משובצים מדי פעם, בשיעורים מסוימים בכיתות הרגילות. תלמיד עם קשיי לימוד לומד גם במתכונת של חינוך רגיל וגם בחינוך המיוחד כאשר המטרה שיהיה כמה שיותר במסגרת הרגילה. מושגים אלו אינם קרובים במשמעותם ויוצרים בלבול רב.‬‬
לפי כותבת המאמר אין משמעות למושג שילוב חלקי. המושג שילוב חלקי הוא מיותר, כי הכלה היא 100% מהזמן במערכת החינוך הרגילה הכללית. שילוב חלקי הוא מונח מנוגד כיוון ששילוב הוא 100% מהזמן וחלקי הוא מונח מנוגד...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^