האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

קומורבידיות של לקויות קריאה והפרעות קשב וריכוז – מאפייני מוח מבניים ותפקודיים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 552 מילים, של המאמר:

Langer, N., Benjamin, C., Becker, B. L., & Gaab, N. (2019). Comorbidity of reading disabilities and ADHD: Structural and functional brain characteristics. Human brain mapping, 40(9), 2677-2698.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 32 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

קומורבידיות של לקויות קריאה והפרעות קשב וריכוז - מאפייני מוח מבניים ותפקודיים
Langer et al., 2019

ממצאים קודמים בנושא קומורבידיות בין הפרעות קשב וריכוז ללקויות קריאה: מספר מחקרים הראו כי 15-50% מילדים המאובחנים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) עומדים גם בקריטריוני האבחון של לקות קריאה (RD) ולהיפך. חוקרים הציעו כמה מודלים להסבר תופעה זו: השערת הפנוקופיה גורסת שילדים הסובלים הן מ-ADHD והן מ-RD (להלן בקיצור COM) למעשה סובלים מ- RD או ADHD בלבד אך מציגים תסמינים של ההפרעה השנייה הנובעים מהלקות העיקרית שלהם. למרות שמחקרים קודמים סיפקו תמיכה מסוימת להשערה זו, מחקרים מאוחרים יותר המבוססים על דגימות גדולות בהרבה לא הציגו ממצאים התומכים במודל זה; המודל הסיבתי הישיר...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^