האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

סיכום של "פסק דין מיצב": עע"ם 1245/12 התנועה לחופש המידע ואח' נגד משרד החינוך והממונה על חופש המידע

סיכום בעברית בהיקף 1144 מילים, של הפסיקה:

עע"ם 1245/12 התנועה לחופש המידע ואח' נגד משרד החינוך והממונה על חופש המידע



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
פסק דין מיצב
עע"ם 1245/12 התנועה לחופש המידע ואח' נגד משרד החינוך והממונה על חופש המידע

הקדמה
רק כאשר קיימת ודאות קרובה לכך שגילוי המידע יגרום לשיבוש ממשי בתפקוד התקין של הרשות הציבורית – תקום עילה להגבלת חופש המידע לפי סעיף 9(ב)(1) לחוק חופש המידע. לא נמצא כי החששות השונים שהביעו המשיבים מפרסום ציוני בחינות המיצ"ב מקיימים את תנאי סעיף 9(ב)(1). משלא נמצאה כל עילה משפטית להימנע מפרסום ציוני בחינות המיצ"ב, יש להורות על העברת המידע לידי המערערים.
תוכן הסעיף הרלוונטי: "רשות ציבורית אינה חייבת למסור מידע [...] אשר גילויו עלול לשבש את התפקוד התקין של הרשות הציבורית או את יכולתה לבצע את תפקידיה"
תוצאות בחינות המיצ"ב מהוות מרכיב מרכזי באופן שבו משרד החינוך מעריך את הישגיהם של בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. המערערים, ביניהם הורים לילדים בבתי ספר יסודיים מבקשים שמשרד החינוך יחשוף בפניהם את תוצאות הבחינות, כדי לשפר את יכולתם להעריך את הישגיו של בית הספר בו מתחנכים בניהם ובנותיהם. השאלה המרכזית בפסק הדין: האם חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, מחייב את המשיב לחלוק עם ההורים את המידע המצוי ברשותו בדבר הישגי בתי הספר?

המקרה
משרד החינוך סרב לפרסם את תוצאות בחינת המיצ"ב ברמת בית הספר, ופרסם תוצאות ברמת הישוב בלבד. העותרים פנו לבית המשפט המחוזי, שקבע כי פרסום בחתך בית ספרי עלול לגרום נזק: (1) הגברת התחרות בין בתי הספר שעלולה להביא להעלאה מלאכותית של ציוני המיצ"ב במקום להתמקד בשיפור הלמידה האמיתית של התלמידים (2)...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^