האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

סוציאליזציה והכנה לאזרחות בחינוך המקצועי: קודים פדגוגיים וזכויות דמוקרטיות של משתתפי תכניות ההכשרה המקצועיות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1140 מילים, של המאמר:

Nylund, M., Ledman, K. & Ronnlund, M. (2020). Socialisation and citizenship preparation in vocational education: Pedagogic codes and democratic rights in VET-subjects. British Journal of Sociology Education, 41(1), 1-17.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

סוציאליזציה והכנה לאזרחות בחינוך המקצועי: קודים פדגוגיים וזכויות דמוקרטיות של משתתפי תכניות ההכשרה המקצועיות
Nylund et al., 2020

מבוא
מחקרים קודמים שעסקו בתוכניות להכשרה מקצועית בבתי ספר תיכוניים התמקדו במיומנויות הנלמדות, ופחות בתהליכים של סוציאליזציה או ערכים הקיימים בתוכניות אלה. במחקרים קודמים שעסקו במגמות מקצועיות בבתי ספר תיכוניים נמצא שבתוכניות מקצועיות אלה, השיח המתקיים בהם כולל יותר נושאים כמו עמידה בזמנים, סדר ומשמעות ופיתוח "הרגלים טובים" בקרב התלמידים, ופחות חיבור של התלמידים לידע תיאורטי ולחשיבה ביקורתית כלפי התחומים הנלמדים. במחקרים שבחנו את התוכניות שקיימות במגמות לימוד מקצועיות בשבדיה, נחקר האופן שבו נושאים אלה באים לידי ביטוי במגמות המקצועיות, אך הנושא של לימוד מעורבות אזרחית וזכויות דמוקרטיות עבור התלמידים, והאופן בו נושאים אלה נלמדים במגמות המקצועיות, עדיין לא נחקר. לכן, המחקר הנוכחי חוקר את האופן בו היבטים של מעורבות אזרחיות וזכויות דמוקרטיות נלמדים במגמות המקצועיות בתיכונים בשבדיה.

המסגרת התיאורטית
המסגרת התיאורטית של המחקר מבוססת על מחקרו של ברנשטיין (Bernstein, 2000) שעסק באופן שבו קיימת התייחסות למיומנויות של הוראה ולמידה כביטוי של ערכים, כלומר האופן שבו המיומנויות הנלמדות נגזרות מתוך הערכים שמנחים את הלימוד. על פי התיאוריה שפיתח ברנשטיין, מוגדר המונח "קוד פדגוגי", שהוא הסיווג והמסגרת של החינוך שצומחים מתוך העקרונות שמנחים את ארגון הידע והלמידה. סיווג זה מתייחס לגבולות שבין תחומי לימוד שונים, בין השחקנים השונים שמעורבים בלמידה, בשיח החינוכי שמתקיים, ובנוסף בחלוקת העבודה הארגונית...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^