מפעולה לאינטראקציה: חקירת אובייקט בקרב תינוקות ותגובתיות מקרית של האם
Tamis-LeMonda et al., 2013
המאמר עוסק במחקר שבו נבחנה התגובתיות ההורית של אימהות לילדיהן בגילאי שנה וחודשיים, במהלך חקירת חפצים של הפעוטות.
1. מבוא
קיימת הסכמה מחקרית רחבה לכך שהורות "רגישה" מקדמת את הלמידה וההתפתחות של פעוטות. יחד עם זאת, קיימת שונות רבה בהגדרת המושג הורות רגישה בספרות הפסיכולוגית, ובמחקר הנוכחי מוגדר ונמדד המושג "תגובתיות מותנית" (Contingent responsiveness) כמאפיין מהותי של הורות רגישה, ובמיוחד בקרב הורים לילדים בגילאי 9 חודשים עד שנתיים. בתקופה זו, תינוקות עוברים מהפקת המילים הראשונות שלהם אל עבר הרחבת אוצר המילים, ועוברים גם התפתחות מוטורית. לכן, בתקופה זו מטפלים צריכים להחליף את התגובתיות שלהם לתינוקות מהובלה של שיום אובייקטים ואירועים, אל עבר תגובתיות שפתית לחקירת הילדים. בהתבסס על כך, במחקר הנוכחי שאלת המחקר היא האם חקירת האובייקטים על ידי הפעוטות משמשת כגורם שמעורר את המעורבות של ההורה בחקירה זו ותגובות מילוליות של האימהות.
2. גישות להערכה של אינטראקציה חברתית
הגישה הנפוצה ביותר...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^