האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מפגש הערכה לתרפיה באמנות אצל ילדים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1019 מילים, של המאמר:

Kramer, E., & Schehr, J. (1983). An art therapy evaluation session for children. American Journal of Art Therapy, 23(1), 3-12.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מפגש הערכה לתרפיה באמנות אצל ילדים
Kramer & Schehr, 1983

מבוא
מאמר זה מתאר הליך הערכה במסגרת מפגשי תרפיה באמנות אצל ילדים. ההליך משתמש בכוחות המנוגדים הטמונים בכל פעילויות היצירה - מצד אחד, המשיכה לעבר רגרסיה, מצד שני, הדחף להתקדם לכיוון של ביטוי מגובש. במסגרת המפגש, לילד "מוצעות" הזדמנויות ליצור כרצונו בעזרת עפרון, צבע וחימר. כל אחד משלושת המדיומים נוטה לעורר סוגים ספציפיים של התנהגות, כך שתגובות הילד לכל אחד מהם עשוי לספק מידע רב ערך. מפגש ההערכה שונה ממפגש רגיל של תרפיה באמנות בעיקר בכך שנעשים מאמצים לגרום לילד להשתמש בכל שלושת חומרי היצירה הזמינים. כתוצאה מכך, המטפל באמנות אינו מתבונן כצופה פסיבי בתהליך היצירה אלא מעודד שימוש בטכניקות ובחומרים שונים.

מפגש ההערכה
הליך ההערכה צריך להיערך לפני תחילת מפגש הטיפול הרגיל. יש לפנות לפחות שעה אחת להליך. חדר הטיפול צריך להיות מסודר ומותאם לעבודה עם ילד אחד בלבד. לאחר שהילד נכנס לחדר וקיבל זמן לחקור את הסביבה אם הוא רוצה בכך, על המטפל לבקש ממנו לצייר ציור לפי בחירתו באמצעות עיפרון, מחק ונייר. לאחר השלמת הציור, מוצע לילד אפשרות לבחור האם להתשמש בצבע (paint) או בחומר (Clay). על המטפל להמליץ לילד להשתמש בשני החומרים הללו. בכל מקרה, על המטפלים להימנע מלדחוף ילד להשתמש בחומר כזה או אחר כאשר נראה כי הילד שקוע עמוק בעבודה עם חומר ספציפי.

צפייה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^