האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מעמד, סטאטוס ומפלגה

סיכום בעברית בהיקף 844 מילים, של המאמר:

וובר, מ. (1990). מעמד, סטאטוס ומפלגה. בתוך ד. רוט-הלר ונ. נווה (עורכים) היחיד והסדר החברתי (עמ' 345-332). תל-אביב: עם עובד.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מעמד, סטאטוס ומפלגה
וובר, 1990

עוצמה היא סיכוייו של איש או מספר אנשים לממש את רצונם במסגרת פעולה קהילתית, אף נוכח התנגדותם של אחרים המשתתפים בפעולה. אין אדם שואף לעוצמה רק כדי להתעשר מבחינה כלכלית – יש שהעוצמה מוערכת לגופה, לעיתים קרובות השאיפה מושפעת גם מן הכבוד החברתי הכרוך בכך.
יש שלוש דרכים להגיע לעוצמה:
• מעמד – מצב משותף לבני אדם, הנקבע בהתאם לסיכויהם לאספקה של טובים כלכליים, לתנאי חיים מסוימים וליכולת להשתמש בטובים השונים לשם הכנסה. מעמד מבוסס על האינטרס הכלכלי של היחיד, שפירושו רצון לזכות ברווח בתנאי שוק קיימים, אך סביר כי בעלי אינטרס משותף יתאגדו וינסו להתערב בתהליכי השוק כדי להטותם לתועלתם.
• סטאטוס – התארגנות של בני אדם הפועלים על בסיס רגשי של שייכות הדדית. פעילות כזו על בסיס רגשי הגדיר ובר כפעילות קהילתית והוא הבדילה מההתנהגות הכלכלית הרציונאלית האופיינית למצב מעמדי. קבוצות הסטאטוס אינן בנויות על פי אמות מידה כלכליות ומצבן נקבע עפ"י מידת היוקרה לה הן זוכות בחברה. אחת השיטות של קבוצת סטאטוס להעלות את יוקרתה היא סגנון חיים מובחן, שהקבוצות מנסות להציגו כבעל איכות נעלה ונחיצות כלל חברתית....

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^