האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מודל הוליסטי להוראה וללמידה של מדע וטכנולוגיה בכיתה הטרוגנית משלבת: פיתוח, עיצוב ויישום

סיכום בעברית בהיקף 830 מילים, של המאמר:

יפרח, מ., גלובמן, ר. וספקטור-לוי, א. (2016). מודל הוליסטי להוראה וללמידה של מדע וטכנולוגיה בכיתה הטרוגנית משלבת: פיתוח, עיצוב ויישום. מגמות, 40(2), 354-315.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מודל הוליסטי להוראה וללמידה של מדע וטכנולוגיה בכיתה הטרוגנית משלבת: פיתוח, עיצוב ויישום
יפרח ואח', 2016

במאמר זה מוצג מודל להוראה של מדע וטכנולוגיה (מו"ט) בכיתה שבה משולבים גם תלמידים עם לקויות למידה. זהו מודל שמתייחס לתלמיד כאל אדם שלם בעל ארבע ממדים של כישורי למידה: קוגניטיבי, חברתי, רגשי וחושי-תנועתי. המחקר בוחן את תפיסותיהם של מורים לגבי יישום המודל, ומציג שני מקרים ספציפיים של יישומו בכיתות הלימוד.

מהן לקויות למידה?
ההגדרות המקובלות של תלמידים עם לקויות למידה הן כתלמידים עם מנת משכל תקינה, אך עם זאת, שחלק מהתפקודים הלימודיים שלהם לקויים, ולכן נוצרים פערים בין היכולות של התלמידים לבין ההישגים הלימודיים שלהם. היבט מרכזי של לקויות למידה הוא במקרים רבים חוויית הכישלון המצטברת של תלמידים אלה, אשר מובילה להתפתחותו של דימוי עצמי נמוך.

מהי אוריינות מדעית?
היעד המרכזי של לימודי מו"ט הוא הקניית אוריינות מדעית, או מדעית-טכנולוגית, לכל התלמידים. במסמכים המגדירים את הסטנדרטים ללימודי מו"ט מודגש הרכיב הקוגניטיבי של קידום מיומנויות חקר בקרב התלמידים, שכולל מיומנויות כמו ניסוח שאלת מחקר והשערת מחקר, תכנון ניסוי מתאים, ניתוח ממצאים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^