האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מגדר במדינת הרווחה

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 837 מילים, של המאמר:

Orloff, A. (1996). Gender in the welfare state. Annual review of sociology, 22(1), 51-78.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
מגדר במדינת הרווחה
Orloff, 1996

יחסים מגדריים שקיימים בתוך עולם התעסוקה בתחומים כמו מעורבות פוליטית של גברים ונשים, אידיאולוגיות מגדריות וכדומה, משפיעים במידה רבה על עיצוב אופייה של מדיניות הרווחה. מצד שני, היבטים של מדיניות הרווחה כגון תוכניות ביטוח לאומי, וזכויות אזרח משפיעים על היחסים המגדריים. עד לאחרונה, היו שתי גישות לניתוח הקשרים שבין יחסים מגדריים למדיניות הרווחה: גישה אחת שבחנה את התרומה של מדינות לשעתוק של היררכיה מגדרית, וגישה שנייה שראתה את ההשפעה של מדיניות רווחה על צמצום אי שוויון מגדרי. לאחרונה, צמחו שתי גישות מחקר חדשות המדגישות את ההבדלים השונים בהשפעות של פוליטיקה חברתית על מגדר.

מבוא
יחסים מגדריים הם מאפיין מרכזי המעצב את אופיין של מדינות רווחה. מצד שני, אופייה של מדינת הרווחה משפיע גם הוא על היחסים המגדריים. השפעה הדדית ודו-כיוונית זו נחקרה באמצעות גישות מחקריות שונות. המטרה במחקר הנוכחי היא לסכם את הידע העדכני לגבי ההשפעות השונות וההדדיות בין מדיניות הרווחה לבין יחסי המגדר.

מגדר ומדינת רווחה
בשני העשורים האחרונים, מחקרים רבים הראו כי מדיניות הממשלות בתחומים רבים משפיעה ומושפעת על ידי יחסים מגדריים. עד לאחרונה, אחת משתי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^