האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

להצטרף או לא להצטרף: אשליה של פרטיות ברשתות חברתיות בעלות שילוב של פרופילי משתמשים פרטיים וציבוריים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 820 מילים, של המאמר:

Zheleva, E. &Getoor, L. (2009). To join or not to join: The illusion of privacy in social networks with mixed public and private user profiles. In: WWW 2009: Proceedings of the 18th International Conference on World Wide Web (pp. 531-540). New York: Association for Computing Machinery.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
להצטרף או לא להצטרף: אשליה של פרטיות ברשתות חברתיות בעלות שילוב של פרופילי משתמשים פרטיים וציבוריים
Zheleva & Getoor, 2009

רשתות חברתיות כמו פייסבוק ו-Flickr מאפשרות למשתתפים לקבוע את רמת הפרטיות של הפרופילים המקוונים שלהם. יש משתמשים שבוחרים להסתיר מידע, ויש המוכנים לחשוף מידע פרטי כמו גיל, נטייה פוליטית או מיקום גיאוגרפי. עם זאת, מרבית המשתמשים במדיה החברתית יוצרים חברויות וקשרים בקבוצות של תחומי עניין. בעוד שהפרופיל יכול להישאר פרטי, החברויות והזיקות הקבוצתיות בדרך כלל חשופות לציבור. הקשרים והחברויות האלה "מדליפים" כמות גדולה של מידע. החוקרים בוחנים את הבעיה וממפים אותה לבעיה של סיווג קשרים בנתוני רשתות שמכילות קבוצות. הם מונים שמונה ליקויים בפרטיות, שניתן לגזור מהם מידע רגיש.
למשל, בפייסבוק משתמשים רבים בוחרים להפוך את הפרופיל שלהם לפרטי, אך פחות אנשים מסתירים את קשריהם החברתיים, וגם כשהם מסתירים אותם, ניתן למצוא אותם באמצעות הקישורים הנכנסים (backlinks) מחבריהם בעלי פרופיל ציבורי. בקבוצות ציבוריות המצב דומה - גם אם הפרופיל של האדם פרטי, השתתפותו בקבוצה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^