האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

ירידה בסימפטומים של חוסר קשב לאחר תוספת דיאטטית של חומצת שומן אומגה 3 בקרב ילדים עם וללא הפרעת קשב והיפראקטיביות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1370 מילים, של המאמר:

Bos, D. J., Oranje, B., Veerhoek, E. S., Van Diepen, R. M., Weusten, J. M., Demmelmair, H.,. .. & Durston, S. (2015). Reduced symptoms of inattention after dietary omega-3 fatty acid supplementation in boys with and without attention deficit/hyperactivity disorder. Neuropsychopharmacology, 40(10), 2298-2306.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

ירידה בסימפטומים של חוסר קשב לאחר תוספת דיאטטית של חומצת שומן אומגה 3 בקרב ילדים עם וללא הפרעת קשב והיפראקטיביות
Bos et al., 2015

מטרת המחקר
במחקר זה נבדקו ההשפעות של תוספי חומצות שומן אומגה -3 תזונתיים על תסמיני ADHD בקרב 40 ילדים בעלי הפרעות קשב ו-39 ילדים ללא הפרעות קשב.

שיטות המחקר
במחקר השתתפו 79 בנים בגילאי 8-14 שנים בעלי הפרעת קשב מסוג. ADHD הילדים גויסו באמצעות פרסום במחלקה לפסיכיאטריה במרכז הרפואי האוניברסיטאי באוטרכט ובאמצעות פרסום בבתי ספר יסודיים. כל הילדים שנבחרו היו זכרים, וזאת במטרה למנוע את השינויים הפוטנציאלים שטומנים בהבדלי המגדר. בנוסף ל40 הילדים בעלי הפרעות הקשב, לשם השוואה, החוקרים לקחו 39 ילידם שאינם בעלי הפרעות קשב. כל הנבדקים עברו ראיון טלפוני לבדיקות של הפרעות נוירולוגיות או פסיכיאטריות גדולות, וכן נשאלו על אבחנות פסיכיאטריות של קרובי משפחה מדרגה ראשונה. הניסוי נערך בתקופה שארכה 16 שבועות. במהלך המחקר 40 הילדים בעלי הפרעות הקשב, אשר מטופלים באופן שיגרתי בריטלין המשיכו ליטול את התרופה, למעט 24 שעות לפני בדיקת ה FMRI כפי שמובא במאמר.
בתהליך המחקר עצמו המשתתפים נטלו תוספי תזונה. חלק מהילידים קיבלו 10 גרם מרגרינה מעושרת מדי יום. המרגרינה הייתה מעושרת ב650 מ"ג חומצה eicosapentaenoic (EPA) / חומצה docosahexaenoic (DHA). המינון של חומצות השומן במרגרינה DHA ו- EPA היה לפי תקן ארה"ב (GDA) (FDA, 2004). חלק מהילידים קיבלו מרגרינה ללא תוספת החומצה, מרגרינת דמה ללא חומצות השומן DHA ו- EPA (פלסבו). החלוקה של הילדים לקבוצות הטיפול השונות התקיימה באופן אקראי.
המשתתפים התבקשו לשמור על התזונה הרגילה שלהם לאורך כל תקופת הטיפול, תזונת המטופלים כללה את המגבלות הבאות: המטופלים לא הורשו להשתמש בתוספים אחרים המכילים אומגה 3 או מזונות מועשרים עם EPA ו- DHA במהלך...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^