האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

ייאוש ישאיר אותך אסיר, תקווה תשחרר אותך: תקווה ומשמעות בקרב אסירים משוחררים

סיכום בעברית בהיקף 1782 מילים, של המאמר:

אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2016). ייאוש ישאיר אותך אסיר, תקווה תשחרר אותך: תקווה ומשמעות בקרב אסירים משוחררים. צוהר לבית הסוהר, 17, 52-71.

המאמר פורסם גם באנגלית:

Vignansky, E., Addad, M., & Himi, H. (2018). Despair will hold you prisoner, hope will set you free: Hope and meaning among released prisoners. The Prison Journal, 98(3), 334-358.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

ייאוש ישאיר אותך אסיר, תקווה תשחרר אותך: תקווה ומשמעות בקרב אסירים משוחררים
אדד ואח', 2016

מבוא
רציבידיזם מוגדר כחזרה של אדם לכלא לאחר ביצוע עבירה שבעבר נענש או טופל בגינה. מה מפחית רציבידיזם? ע"פ האוריינטציה העונשית, המוטיבציה לביצוע עבירות מתפשטת ויוצרת תחושה של חוסר אונים בציבור. מכאן הסברה שההתמודדות העיקרית עם פשיעה צריכה להיות באמצעות הרתעה וגמול. לעומתה, האוריינטציה הטיפולית-שיקומית מניחה, כי עבריינים מעוניינים לחזור למוטב, ולפיכך יש לעזור להם בתהליך השינוי.
השיקום נשען על מספר הנחות הנוגעות לפשיעה ולעבריינות. ראשית, הגורמים הפסיכולוגיים והסוציולוגיים לעבריינות שונים מעבריין לעבריין. שנית, כדי למנוע עבריינות עתידית יש לטפל בגורמים הקרימינוגניים ולבנות תכנית ייחודית לכל עבריין. לפיכך, אחד ההיבטים הבולטים בטיפול הוא התמיכה שהאדם מקבל מהמטפלים בו, ובכלל זה התקווה והאמון ביכולתו לעבור שינוי.

"כל זמן שהאדם חי יש לו תקווה"
על פי ג'רום גרופמן תקווה היא תחושה של רוממות רוח שאנו חווים כאשר אנו רואים, בעיני רוחנו, דרך לעתיד טוב יותר. התקווה נותנת לאדם כוח להתייצב אל מול הנסיבות, גם אם לא קלות הן, ולנסות להתמודד עימן. אנשים בעלי מחשבות של תקווה משיגים את מטרותיהם. לתקווה יש חשיבות בהסתגלות האדם והיא משפיעה על התפתחותו הפסיכולוגית והרוחנית והיעדרה עלול לגרום לאדם דפרסיה, סוציופתיה ואובדנות. כמו כן, היא קשורה להחלמה ממחלות פיזיות. תקווה מבטאת את תפיסת האדם באשר ליכולתו להשיג מטרות עתידיות. אדם שיש לו תקווה רבה הוא אדם אפקטיבי יותר בהשגת מטרות ובמציאת דרך להשיגן. לתקווה יש שלושה מרכיבים:
• מטרות – עשויות להיות תכליתיות (לדוג' שיפור בריאות) או הימנעותיות (לדוג' להימנע ממכשולים כדי להחלים). בדרך למטרה ישנן תת מטרות שהמוטיבציה להשיגן תלויה ברמת התקווה שיש לאדם.
• דרך – מבטאת את תחושת היכולת של האדם ואת אמונתו שהוא מסוגל להתוות לעצמו דרך כדי להגיע למטרותיו.
• אמצעים – משקפים את המוטיבציה ואת המאמץ הקוגניטיבי שהאדם מוכן להשקיע בסלילת הדרך.

השיקום והטיפול אינם קלים, והדרך עלולה להיות רצופה מכשולים ואכזבות. ככל שלאדם יש תקווה רבה יותר, כך יוכל להתמודד איתם ולא יאבד את המוטיבציה להגיע ליעדיו. אדם עם הרבה תקווה יראה בגבול אתגר ולא מכשול. תקווה תביא את האדם לידי תכנון העתיד באופן חיובי. הוא צריך לראות את הקשר בין המטרות לבין התוצאות העתידיות. מרכיבים נוספים התורמים לתקווה הם ציפיות לעתיד (השאיפה של האדם היא...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^