יזמות מדיניות ושינוי מדיניות
Mintrom & Norman, 2009
מאמר זה סוקר את המושג "יזמות מדינית" ואת השימוש בו לצורך הסבר שינוי במדיניות. למרות שקיימת התייחסות משמעותית לפעילות של יזמי מדיניות במספר מחקרים, המושג יזמות מדיניות עדיין צריך לעבור התאמה ואינטגרציה בניתוח של שינוי מדיניות. על מנת לקדם את האינטגרציה של המושג במסגרת מחקרי שינוי מדיניות, במחקר הנוכחי מוצג האופן שבו ניתן להבין את המושג יזמות מדינית במסגרת תיאוריות של שינוי מדיניות כגון: הצטברות (incrementalism), זרמי המדיניות, מוסדיות (institutionalism), איזון נקודתי (punctuated equilibrium) וקואליציות תמיכה.
הסקירה המוצגת במאמר מחולקת לשלושה חלקים: בחלק הראשון נחקר המושג יזמות מדינית. לאחר מכן נבחנת ההתאמה של המושג בתוך המסגרות התיאוריות הקיימות של שינוי מדיניות. לבסוף, מוצגים שימושים עדכניים במושג יזמות מדינית כהסבר מרכזי בתחום של שינוי מדיניות.
היבטים של יזמות מדיניות
שחקנים וארגונים רבים משתתפים בתהליכי קביעת מדיניות ומנסים להשפיע על מקבלי ההחלטות, ומרביתם מרגישים בנוח לעבוד במסגרת ההסדרים המוסדיים הקיימים. לעומת זאת, יזמי מדיניות מבחינים את עצמם משאר השחקנים באמצעות השאיפה שלהם לשנות באופן משמעותי את דרכי הפעולה בתחום העניין שלהם. קינגדון (Kingdon, 1995) מתאר כי יזמי מדיניות: "...יכולים להיות מתוך או מחוץ לממשלה, בעמדות בחירה או מינוי, בקבוצות אינטרס או בארגוני מחקר. אבל המאפיין המגדיר שלהם, כמו בתחום היזמות העסקית, הוא השאיפה שלהם...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^