האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

השלום השולי: יחסן של מדינות המפרץ הפרסי/ערבי אל ישראל ואל תהליך השלום. פרק 6: המאה ה-21: "יוזמת השלום" של הנסיך עבדאללה

סיכום בעברית בהיקף 1189 מילים, של הפרק:

קוסטינר, י. (2008). המאה ה-21: "יוזמת השלום" של הנסיך עבדאללה. בתוך השלום השולי: יחסן של מדינות המפרץ הפרסי/ערבי אל ישראל ואל תהליך השלום (עמ' 31-21). תל אביב: אוניברסיטת תל אביב.

קיים גם סיכום של פרק 5: מדינות המפרץ ותהליך השלום בפרספקטיבה של סוף המאה ה-20: מבט מסכם אל "השלום השולי".



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

השלום השולי: יחסן של מדינות המפרץ הפרסי/ערבי אל ישראל ואל תהליך השלום. פרק 6: המאה ה-21: "יוזמת השלום" של הנסיך עבדאללה
קוסטינר, 2008

המניע ל"יוזמת השלום" של הנסיך עבדאללה(סעודיה) היה נכונות חדשה לצאת ממרחב המפרץ ולהתערב באופן פעיל בזירה הלא יציבה של ישראל- ערב. יש להבין גישה זו על רקע בעיות הביטחון שצצו לסעודים בזירת המפרץ עצמה, בעיקר בעקבות פיצוץ מגדלי התאומים ב-2001.
הפגיעה העיקרית שספגו הייתה ביחסיהם עם ארה"ב. לאחר פיצוץ מגדלי התאומים, בתקשורת האמריקאית נשמעו קולות ביקורת נגד ריאד, שכן 15 מבין 19 חברי אלקעידה שנחשדו בביצוע הפיגועים היו בעבר בעלי אזרחות סעודית. כמו כן, בין לאדן עצמו גדל ולמד בערב הסעודית ונשא עימו אזרחות סעודית עד שזו נשללה ממנו עקב פעילות נגד המשטר ב-1994. עוד נטען כי הסעודים לא הסכימו להעביר לארה"ב את רשימת פעילי אלקעידה שמהווים סכנה לארה"ב ושבערב הסעודית פועלים רבים מתומכי אלקעידה שמתבססים על הכנסות של משפחת בין לאדן שממשיכה לפעול בממלכה.
הנזק העיקרי והמיידי מפרסומים אלה היה נזק תדמיתי לדימויה של ערב הסעודית כשוחרת שלום. מנהיגי הממלכה נאלצו לשכור חברות יחסי ציבור בארה"ב, לשלוח מרצים לכל מדינות ערב כדי להסביר שהם מתנגדים לטרור. הסעודים חששו שהאמריקאים יפסיקו להגן עליהם. כך התפרשה בריאד כוונתה של ארה"ב לצאת למאבק צבאי נגד משטר סדאם חוסיין בעיראק ולהמשיך לרדוף אחר פעילי ארגון טרור מוסלמים קיצונים באפגניסטן.
התקפה על עיראק לא הייתה מקובלת על מדינות ערביות כמצרים וסוריה. כבר ב-1998 נוצר מתח ביחסי ערב הסעודית- ארה"ב, כיוון שמנהיגי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^