האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

השכיחות וההשפעות של חרדת בחינות אצל ילדי בית ספר

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 798 מילים, של המאמר:

McDonald, A. S. (2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children. Educational psychology, 21(1), 89-101.

קיים גם תרגום לעברית של המאמר:

מקדונלד, א. ס. (2001). השכיחות וההשפעות של חרדת בחינות אצל ילדי בית ספר. בתוך: א. זיו, ד. בן-שיר וי. גרינשטיין (עורכים) פסיכולוגיה בחינוך: מקראה (עמ' 51-68). רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

השכיחות וההשפעות של חרדת בחינות אצל ילדי בית ספר
McDonald, 2001

מבוא
המאמר סוקר ובוחן את הקשר בין חרדת בחינות להישגים לימודיים, ועוסק גם במשתנים השונים שמשפיעים על הקשר הזה. המאמר נפתח במבוא כללי על מה זה חרדת מבחנים ואילו מחקרים נעשו בנושא. המחבר מבקר את הנטייה הקודמת במחקר לבדוק בעיקר סטודנטים ופחות ילדי בית ספר, שמקשה על הסקת מסקנות לגבי חרדת בחינות בקרב ילדי בית ספר והשפעותיה. המאמר גם מציע הגדרה למה זה חרדת בחינות.
חרדת בחינות היא חרדת מצבית. חרדת בחינות היא סוג ספציפי של בעיות (הפרעות פסיכולוגיות) המאופיינות בתחושות של חרדה. כל מצבי ההערכה מלווים בתחושות רגשיות, רגשות שליליים שעלולים להופיע: דאגה, אי נוחות , מצוקה ודיכאון.
החרדה מתקיימת כל זמן שיש את הבחינה ונעלמת עם סיומה. חשש מהערכה שלילית, קשורה למערכת שלילית של רגשות שמופיעים ומתעוררים כשהפרט חש שהוא לא בטוח במבחן, מתעוררים רגשות לא נעימים של פחד, חשש, דאגה מצוקה. מקדונלד אומר שזה מורכב משני צירים: ציר פיזיולוגי והציר הקוגניטיבי.

חרדת בחינות
חשש מפני הערכה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^