האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

העמידות של הקונפליקט הישראלי/פלסטיני עם התמקדות בהבניית הזהות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1657 מילים, של המחקר:

Motala, N. (2016). Looking at the intractability of the Israeli/Palestine conflict with a focus on the construction of identity. Cape Town: University of Cape Town.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

העמידות של הקונפליקט הישראלי/פלסטיני עם התמקדות בהבניית הזהות
Motala, 2016

1. פרק ראשון: מבוא
1.1. סקירה כללית של החיבור: תיאור הבעיה ושאלת המחקר
המטרה של חיבור זה היא לתרום לספרות הקיימת שמגדירה את המאפיינים של קונפליקטים עמידים, באמצעות התייחסות למקרה הבוחן של הקונפליקט הישראלי-פלסטיני. במחקר המוצג נבחנים תהליכי הבניית הזהות של כל אחד מהצדדים בקונפליקט, ניתוח של הנרטיבים השונים, ניתוח כשלון תהליכי השלום, והטרנספורמציות שעבר הסכסוך לאורך השנים.

1.2. מקרה הבוחן: הקונפליקט הישראלי-פלסטיני
מערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים מאופיינת בסכסוך מתמשך. הספרות מתייחסת לסיבות רבות לכך שנראה שקונפליקט זה עמיד, כאשר ההתייחסות היא במידה רבה לזהויות הבלתי מתפשרות של שני הצדדים ולגורמים מוטיבציוניים שמניעים את הסכסוך. גורמים רבים, כמו חוסר ההתפשרות בסוגיית ירושלים, זכות השיבה של הפלסטינים, ונושאים של ריבונות וביטחון, הם נושאים במחלוקת שאף אחד מהצדדים לא מוכן להתפשר בהם, ומצב זה גורם לחוסר יכולת לפתור את הקונפליקט. במהלכו של הקונפליקט הישראלי-פלסטיני קיימות נקודות ציון משמעותיות רבות כמו תוכנית האו"ם בשנת 1948, הסכמי קמפ דייויד בשנת 1978, הסכמי אוסלו בשנת 1993, ושיחות השלום בין השנים 2010-2014. במחקר קיימת התייחסות לעמידותו של הקונפליקט גם בהתייחס לנקודות ציון אלה.

1.3. מבט מהיר על המודל של לדרץ' (Lederach) של טרנספורמציה של קונפליקט
המודל של לדרץ' (Lederach, 2003) מציג גישה לפתרון קונפליקטים שמחפשת לבחון את הטרנספורמציות שמתרחשות בקונפליקטים עמידים. המודל אינו בהכרח מנסה למצוא פתרון מהיר לסכסוך, אלא לחזק את התהליכים שמאפשרים לסכסוך לעבור טרנספורמציה. במחקר זה, ניתוח הסכסוך הישראלי-פלסטיני מתבצע באמצעות גישה זו.

2. פרק שני: מערך המחקר ומתודולוגיה
2.1. שיטת המחקר
המחקר מתבסס על הספרות משלושה תחומי מחקר: עבודות משפיעות בנושא קונפליקטים עמידים, תחום הפוליטיקה של זהויות, והמודל של לדרץ' לטרנספורמציות של קונפליקטים. הדיון הראשון במחקר מתמקד בהגדרת המאפיינים של קונפליקט עמיד. לאחר מכן המטרה היא לזהות את הגורמים שמביאים לכך שהקונפליקט הישראלי-פלסטיני הוא קונפליקט עמיד. לאחר מכן, מוצג ניתוח של כשלון תהליכי השלום. המודל של לדרץ' משמש כמסגרת המתודולוגית המרכזית.

2.2. אילוצים ומגבלות
למחקר יש מגבלות מפני שחלק גדול מהספרות שנכתבה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני מוטית לזווית הראייה של אחד הצדדים בקונפליקט. לכן, מחקר...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^