האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל – תפיסתם את יישום השילוב ומעורבותם בתהליך החינוכי

סיכום בעברית בהיקף 856 מילים, של הפרק:

לבאן, א. והיימן, ט. (2011). הורים לילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל – תפיסתם את יישום השילוב ומעורבותם בתהליך החינוכי. בתוך: ג. אבישר, י. לייזר וש. רייטר (עורכים). שילובים – מערכות חינוך וחברה (עמ' 245-267). חיפה: אחווה.

ניתן לרכוש מצגת על המאמר באתר ספיטבול.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל - תפיסתם את יישום השילוב ומעורבותם בתהליך החינוכי
לבאן והיימן, 2011

מאמר זה דן בתפיסותיהם של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים (צמ"י) באשר לשילוב בחינוך הרגיל, בחשיבות מעורבות ההורים בחינוך המיוחד, ובאקטיביזם החקיקתי של הורים לילדים עם לקויות למען השילוב.

תפיסתם של ההורים את מגמת השילוב
גישת השילוב בחינוך היא כמעט בגדר קונצנזוס בעולם, כאשר המחלוקת היא על דרך יישומה. התחשבות בתפיסות הילדים המשולבים לגבי השילוב היא חיונית ליישום השילוב. תוצאות המחקרים בנושא אינם חד משמעיים: לצד התמיכה בקרב ההורים לילדים עם צמ"י קיימים גם חששות, וקשה לדעת בוודאות מה הגורמים להבדלים בעמדות בין הורים שונים.
באופן מפתיע, במקור תנועת השילוב קודמה לגבי תלמידים עם לקויות מורכבות, אך בפועל תלמידים עם לקויות קלות משולבים הרבה יותר ובעלי לקויות מורכבות נותרים במסגרות נפרדות.

גורמים המשפיעים על תפיסות הורים באשר לשילוב
על אף חוסר הוודאות, מספר גורמים כן נמצאו כמשפיעים על תפיסות ההורים לילדים עם צמ"י לגבי השילוב: חומרת הלקות של הילד; גורמי רקע כגון גיל הילד, סוג הלקות, מעמד סוציואקונומי, מצב המשפחה, ועוד; השקפות ההורים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^