האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הוגנות תרבותית ולשונית בהערכה של סמנטיקה

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1606 מילים, של המאמר:

de Villiers, J. G. (2004). Cultural and linguistic fairness in the assessment of semantics. Seminars in Speech and Language, 25(1), 73-90.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

הוגנות תרבותית ולשונית בהערכה של סמנטיקה
de Villiers, 2004

למידת מילים היא חיונית לשימוש בשפה והיא צריכה להיות מהירה ויעילה. כאשר המילים נלמדות עליהן להיות מאוחסנות בצורה מאורגנת שמיעלת את תהליך השליפה. סמנטיקה היא יכולת רחבה יותר מהלקסיקון והיא כוללת גם את התקשורת בין רכיבים במשפט (למשל כמתים, all, every, some).

מילים תלויות בקלט והקלט תלוי תרבות
למידת מילים מושפעת יותר ביחס לתחומים אחרים מתדירות הקלט. מילים הן ייצוג שרירותי ולכן הילד לא יכול לסמוך על ידע פנימי כדי לנחש את משמעות המילה-ילדים שגדלים בתרבויות שונות מפתחים את הלקסיקון בצורה שונה. לדוגמא-השפה האנגלית של אפרו-אמריקאים יותר עשירה בפעלים מאשר בשמות עצם, דבר שגורם לביצוע נמוך של ילדים במבחנים הבודקים אוצר מילים אשר רובם בוחנים שליפת שמות עצם מתמונות. דבר שעלול להראות תמונה שגויה של מצבו השפתי של הילד. שוני תרבותי אינו שווה ערך ללקות שפתית כמובן-עצם אוצר מילים קטן בשמות עצם לא הופך את הילד ללקוי שפה.
מיפוי מילים מואץ על ידי הקשרים עשירים. עם הגדילה, למידת מילים יותר מושפעת מהקשרי השיח. בהשוואה להצבעה או שיום בגיל צעיר יותר. מילים חדשות נמצאות בתוך משפט, ועל הילד לזות אותן להשתמש ברמזים מתוך המשפט כדי לזהות את הקטגוריה הלקסיקאלית (part of speech) . בנוסף, במידה ומדובר בפועל הקשר המשפט יכול לעזור לילד לדעת באיזה סוג של פעולה מדובר. לדוגמא "he's sibbing" ירמז כי הפעולה מתבצעת על ידי מבצע פעולה אחד כמו הפועל jumpingsneezing. יחד עם זאת פועל טרנזיטיבי כמו "hews sibbing him" מרמז שהפעולה מתבצעת על ידי הנושא על מישהו אחר. באופן ספציפי למידת משמעות של פעלים תלויה בהקשר בתוך המשפט, מהסיבה שפעולה יכולה להתרחש ביותר מהקשר אחד ובכל הקשר המשמעות משתנה.
חוקרים כמו גליטמן ואחרים משערים כי למידת משמעות מילה מתחילה במיפוי מהיר-מעין ניחוש לגבי משמעות המילה, אך ייצוב משמעות המילה דורש בדרך כלל מספר הקשרים בהם נשמעת המילה.
ארגון מילים: הלקסיקון שלנו מאורגן לפי אשכולות וניגודים. וגם מרשתות אסוציאטיביות. מה שמאפשר שליפה מהירה ויעילה. יתרה מכך, המילים מסוגרות על פי סדר...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^