האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הגדרות כדרך ללמוד על תהליך רכישת השפה באמצעות פסוקיות זיקה

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 961 מילים, של המאמר:

Friedmann, N., Aram, D. & Novogrodsky, R. (2011). Definitions as a window to the acquisition on relative clauses. Applied Psycholinguistics, 32, 687-710.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
הגדרות כדרך ללמוד על תהליך רכישת השפה באמצעות פסוקיות זיקה
Friedmann, 2011

הגדרות שילדים מפיקים יכולות להיות מדד בעל ערך ליכולות הדקדוק שלהם, ובמיוחד לגבי היכולת שלהם להפיק משפטי זיקה. המחקר הנוכחי חוקר את הרכישה של משפטי זיקה בקרב 121 ילדים דוברי עברית בגילאי 3 וחמישה חודשים עד גילאי 8 ושישה חודשים.
"גנב הוא מישהו שלוקח דברים ושמחזיר אותם מאוחר יותר" – זוהי דוגמא להגדרה של "מהו גנב" על ידי ילד בן 4 שהשתתף במחקר. דוגמא זו מאפשרת ללמד אותנו לגבי היכולות הדקדוקיות של הילד. לדוגמא, היא מלמדת אותה שהילד מסוגל להשתמש בתבנית של משפט זיקה עם נושא. באופן מסורתי, משימות של הגדרות נמצאו בשימוש על מנת להעריך יכולות סמנטיות ופרגמטיות של ילדים, והן מאפשרות לאסוף מידע לגבי יכולות הקטגוריזציה והיכולות הלקסיקליות. החידוש במחקר הנוכחי הוא השימוש במשימת הגדרות גם למחקר של יכולות דקדוקיות. קיימים שלושה סוגים של משפטי זיקה:
א. משפט זיקה עם נושא: "זאת הילדה ש___ מציירת את סבתא".
ב. משפט זיקה עם מושא: "זאת הילדה שסבתא מציירת ____".
ג. משפט זיקה עם מושא עקיף: "זאת הילדה שסבתא מדברת עליה ____".

משפטי זיקה אלה נגזרים על ידי תנועה של הביטוי בתוך המשפט, שקשורה לראש (head) של משפט הזיקה. לדוגמא,...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^