האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הבדלים אינדיבידואליים בין תלמידים בתפיסות של בעיות ביה"ס

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 891 מילים, של המאמר:

Getzels, J. W., & Smilansky, J. (1983). Individual differences in pupil perceptions of school problems. British Journal of Educational Psychology, 53(3), 307-316.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

הבדלים אינדיבידואליים בין תלמידים בתפיסות של בעיות ביה"ס
Getzels & Smilansky, 1983

המחקר הוא מחקר כמותי הבוחן את תפיסות התלמידים לגבי בעיות שמתעוררות בביה"ס.

הנחת היסוד
הבנת הדרך בה תלמידים תופסים בעיות המתעוררות בביה"ס יכולה לסייע לשיפור תפקוד המערכת החינוכית. מדוע חשוב להגדיר בעיות התעוררת בביה"ס מנק' המבט של התלמידים? הוא חשב לחקור בכלל "הצגה וניסוח של בעיות" כיוון שהן יוזמות חשיבה לכיוון של פתרונות. לאיכות הבעיות שנוסחו יש השפעה על איכות הפתרונות. עד כה חקרו יותר פתרון בעיות ולא הגדרות שאלות. במחקר זה חקרו את התוכן והאיכות של בעיות כפי שמנסחים אותם תלמידי תיכון וכן את הקשר בין התכונות האינטלקטואליות של התלמידים לבין התוכן והאיכות של הבעיות שהם ניסחו.

גישה אגוצנטרית מול חברתית?
יתכן מקרה שתוכן הבעיה יוגדר זהה בקרב שני תלמידים, למשל: "יש יותר מידי חוקים, אי אפשר לצאת מהכיתה בלי אישור" אך האיכות היא שונה: גישה אגוצנטרית - "כל מה שהם רוצים זה להגיד לנו מה לעשות", גישה חברתית - "מפני שהם חוששים שאם הרבה תלמידים ילכו במסדרונות, הרעש יפריע לשיעורים." שתי הגישות דומות בתוכנן - הגבלת החופש, אבל האיכות שונה.
• גישה אגוצנטרית - התלמיד רואה את הבעיה רק מנקודת מבטו שלו, הוא אינו יכול...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^