האם העתיד נשי? הצלחת נשים, נחיתות של גברים, ושינוי בדפוסים המגדריים בחינוך
Weiner et al., 1997
הטיעון המרכזי במאמר הוא שבמהלך שנות ה-90 של המאה ה-20 (זמן כתיבת המאמר), מתקיים שיח חינוכי בבריטניה שמקודם על ידי התקשורת והפוליטיקאים, שלפיו ההישגים הלימודיים של תלמידים נמוכים מההישגים הלימודיים של תלמידות, ושלפי ההסברים העיקריים המתקיימים בשיח זה והטרמינולוגיה שמתקיימת בו, ממצאים אלה נובעים מ"תת-הישגיות" של הבנים (male under-achievement), כלומר שבנים נמצאים בחיסרון לעומת הבנות. הדגש בטיעון זה הוא שבמהלך שיח זה, ייחוס המשמעות לפערים בין בנים לבנות בהישגים החינוכיים מיוחסת לחסרון של הבנים, ולא להתקדמות או להישגים גבוהים של הבנות. כלומר, השיח מדגיש את הקשיים, הבעיות וחוסר ההצלחה של הבנים, ואת הסיבות לו, ולא מתייחס להישגיות של הבנות. מתוך כך, הטענה היא שאופן השיח והנושאים המודגשים במסגרתו, המקודמים גם על ידי קובעי המדיניות והתקשורת, מתייחסים לנושא מנקודת מבט שמפלה את הנשים, למרות שינויים רבים שהתרחשו בתפיסות מגדריות בחברה מאז שנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20 ועד שנות ה-90....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^