דמיון מערבי פורה: על ייצוג המציאות של הבעיה העדתית בישראל
שנהב וקונדה, 1992
הכותבים פותחים בהקדמה הטוענת כי כתב העת תיאוריה וביקורת, שם לעצמו למטרה לבקר את האופן בו מיוצגת המציאות, ולא לייצור ושימור ייצוגי המציאות הקיימים.
המלכודת העומדת בפני נסיון זה היא כי הכלים הביקורתיים עצמם מכילים את האידיאולוגיה שאותה הכותב בא לבקר.
הכותבים ממחישים בעייתיות זו באמצעות מאמר המנתח את הבעיה העדתית בישראל (להלן – המאמר של פישר). המאמר של פישר מנתח את היחסים בין יוצאי מדינות המזרח מול יוצאי מדינות המערב בישראל, תוך נסיון להציג מסגרת תיאורטית חליפית, שמציבה את הקולקטיב היהודי במרכז הדיון. במסגרת דיון זה, מציג המאמר של פישר את האידיאולוגיה שיצרו יוצאי מדינות המערב.
אולם הכותבים טוענים כי עצם החלוקה בין מזרח למערב היא למעשה חלק מאידיאולוגיה זו, וכך נופל המאמר של פישר למלכוד שהוצג לעיל. מטרת הכותבים היא לבקר את ההנחות האידיאולוגיות, ועל ידי כך גם להגיע למסקנות שונות לגבי הבעיה העדתית עצמה.
ההנחה הראשונה היא החלוקה למזרח ולמערב....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^