גישת "ארגז כלים" לפיתוח חוויות אומנותיות יצירתיות מובנות באופן מתחשב
Hanson & Herz, 2011
תקציר
במחשבתם של רוב האנשים יש קשר קרוב בין אומנות ויצירתיות. כאשר נשאלו מדוע אומנות צריכה להכלל בתוכנית לימודים בבתי ספר, לרוב הנשאלים עונים כי אומנות מספקת הזדמנות עבור התלמידים להיות יצירתיים ולבטא את עצמם. בתור אנשי מקצוע שעוסקים בלימוד אומנות שנים – מנהל שעובד בצמוד לאומנים מלמדים העוסקים בלימוד ארוך-טווח בכיתה ופסיכולוגית המתמחה בהתפתחות יצירתיות – אנו מציעים פרספקטיבה שונה. במאמר זה אנו מתארים מחקר שמציג את הקשיים בלימוד תלמידים להיות יצירתיים, וכיצד שיעורים, ובכלל זה גם שיעורי אומנות, צריכים להבנות באופן מתחשב בכדי לטפח יצירתיות.
נושא המחקר: פיתוח יצירתיות בתלמידים בכיתת הלימוד.
מטרת המחקר: בכדי לעזור למורים לקדם את התפתחות היצירתיות בתלמידיהם, אנו מציעים "ארגז כלים" ללימוד יצירתיות, הבנוי מכמה רעיונות וטכניקות שמורה מפתח לאורך זמן בכדי לעזור לתלמידים לפתח חשיבה יצירתית.
בכדי ללמד יכולות ומיומנויות, על שיעור להיות מובנה – אך העצם ההבניה דוחה את רעיון היצירתיות. בצפיה בכיתות לימוד, מצאנו כי המורים מצאו דרך לאתגר את התלמידים ולעודד אותם לשקול אפשרויות חדשות וליצור באופן שישקף את רעיונות התלמידים. התלמידים בשיעורים אלו מעורבים בעבודה מעניינת ולעתים קרובות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^