האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

בחירה כאקט של משמעות: המקרה של מעמד חברתי

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 2110 מילים, של המאמר:

Stephens, N. M., Markus, H. R., & Townsend, S. S. (2007). Choice as an act of meaning: The case of social class. Journal of Personality and Social Psychology, 93(5), 714-830.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

בחירה כאקט של משמעות: המקרה של מעמד חברתי
Stephens et al., 2007

תקציר
חמישה ניסויים בחנו את ההשערה שמודלים של סוכנות במעמד הנמוך ישקפו העדפה להידמות לאחרים, בעוד שבמעמד הבינוני זה ישקף העדפה להיות שונה מאחרים. בהתמקדות בבחירה של משתתפים, ניסוי 1 ו-2 הראה כי משתתפים מהמעמד הנמוך בחרו יותר את העט השכיח, מאשר השונה, ובחרו יותר את התמונה שבחר משתתף אחר. התגובה של משתתפים לבחירה של אחרים- ניסויים 3 ו-4 הראו כי משתתפים מהמעמד הנמוך אהבו את הבחירה שלהם יותר כשמשתף פעולה בחר אותו דבר והגיבו יותר בחיוב כשמישהו בחר את אותה מכונית שהם בחרו. ניסוי 5- הראה כי פרסומות של מכוניות שמכוונות למעמד הנמוך מדגישות יותר את הקשר לאחר, מאשר את השוני ממנו, בהנחה כי מודלים של סוכנות משתקפים בהעדפות תרבותיות.

מבוא
בחירה מייצגת פעולה של משמעות שבהכרח שואפת את הכוונות שלה ממעמד סוציו-אקונומי. השערת המחקר- בחירה משקפת רצון להיות שונה, ייחודי, במעמד הביניים, אך לא במעמד הנמוך.
איך להיות "אדם טוב" במעמד הנמוך ובמעמד הביניים- הרציונל להשערת החוקרים לגבי האופן שבו הבדלים בין המעמדות ישפיעו על תפיסות לגבי התנהגות (כלומר, איזו התנהגות נתפסת כנאותה) וכתוצאה מכך על המוטיבציה של הפרטים בחברה, מוצגת בטבלה הבאה:
מעמד נמוך WK מעמד בינוני MD
מצב חומרי מעט משאבים ואפשרויות ומתמודדים עם יותר סיכונים ואחוזי תמותה. נטייה למקצועות חופשיים, אוטונומיה, בחירה ושליטה. ניידות גיאוגרפית, הכנסה גבוהה, בריאות טובה.
מצב חברתי מבלים יותר עם המשפחה ובטיפול באחרים. בחירה חופשית של יחסים חברתיים (לא משפחה).
מבנה עצמי עצמי מקושר. עצמי עצמאי.
התנהגות נאותה מערבת תלות הדדית, תשומת לב לאחרים, הסתמכות על אחרים והתאמה לאחרים. הורים מחנכים לשים לב לאחרים "לא הכל קשור אלייך". עידוד עצמאות. יותר מרחק חברתי בין אנשים, יותר מיקוד בעצמי. הורים מחנכים לפיתוח נושאי עניין וקידום עצמי "זה העולם שלך".
מוטיבציה רצון להשתלב בקבוצה ולהידמות לאחרים. רצון לייחודיות ולהיות שונה מאחרים.

נקודת המבט התיאורטית של החוקרים מניחה כי: (1) משמעות רוב הפעולות מונעות ממודלים של סוכנות בהקשר של באיזה פעולה מדובר. (2) המשמעות של איזה מצב סוציו-אקונומי אדם נמצא מעצבת את המודלים הללו בכך שהיא מארגנת תסריטים ספציפיים, סכמות, ונורמות לפעולה. הם שיערו כי (1) העדפה להידמות לאחר או להיות שונה ממנו משתנה לפי מודלים של סוכנות של אנשים. (2) העדפות אלה הן חלק מתוכנית גדולה יותר של רעיונות ופעולות שהן מגיעות ממאפייני היחיד ומעמדו הסוציו-אקונומי.

מודלים של סוכנות מגדירים משמעות של בחירה
המחברים מצביעים על הדמיון שבין השפעת התרבות האתניות או הלאומית לבין השפעת המעמד הסוציו-אקונומי על הגדרת העצמי (עצמאי לעומת מקושר) ועל דפוסי הבחירה. לדבריהם, למרות שמבנה עצמי מקושר נפוץ, הן במזרח אסיה והן במעמד הנמוך בארה"ב, השפעת...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^