האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

בדיקת ההתכנסות בין אקטיגרפיה, יומני שינה על פי דיווח האם, ושאלון התנהגות הילד כמדדי שינה אצל פעוטות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1352 מילים, של המאמר:

Belanger, M., Simard, V., Bernier, A., Carrier, J., Bandla, H., & Praud, J. (2014). Investigating the convergence between actigraphy, maternal sleep diaries, and the child behavior checklist as measures of sleep in toddlers. Frontiers in psychology, 5, 1-8.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

בדיקת ההתכנסות בין אקטיגרפיה, יומני שינה על פי דיווח האם, ושאלון התנהגות הילד כמדדי שינה אצל פעוטות
Belanger et al., 2015

מבוא
מאמר זה הוא חלק מן המאמץ לבחון ולבקר בכלים סטטיסטיים את השימוש בשיטות שונות למדידת איכות השינה. המאמר מתמקד בהערכת ההתאמה, או התוקף המתכנס, בין שלוש שיטות מדידה של שינה בפעוטות- אקטיגרפיה, יומני שינה (על פי דיווח האם) ושאלון CBCL (Child Behavior Checklist) לפי דיווח של האם ודיווח של האב. החידוש במחקר הוא שאין מחקר שבדק תוקף מתכנס של כמה שיטות למדידת שינה בפעוטות. רוב המחקרים אשר בדקו התאמה/הסכמה בין שיטות מדידה לא בדקו על כל משתתף מספר שיטות אלא בחנו מתאמים בין קבוצות.
ה-CBCL הוא שאלון דיווח הורי, המיועד להערכת טווח רחב של בעיות התנהגותיות ורגשיות של ילדים, כגון: בעיות חרדה, דיכאון, קשיי קשב וריכוז. השאלון כולל כמה שאלות להערכת השינה, שמתוכן אפשר לשקלל ציון לסולם "הפרעות שינה". הממצאים תאמו באופן כללי את הציפיות שהציגו החוקרות. כך למשל, נמצאו מתאמים בין חלק מהמדדים של ה-CBCL של שני ההורים לבין מדדי יעילות השינה מתוך היומנים. כמו כן, נמצאו קשרים בין מדדי משך השינה של היומן לבין האקטיגרפיה, אך לא נמצא קשר בין מדדי יעילות השינה של היומן לאלה של האקטיגרף. בעקבות הממצאים הסיקו החוקרות, כי שיטות המדידה השונות משקפות, כנראה, היבטים שונים של שינה של ילדים. עם זאת, ייתכן כי ההסכמה הנמוכה בין המדדים הסובייקטיביים (CBCL ויומני השינה) לבין מדדי איכות השינה האובייקטיביים (אקטיגרף) נובעת מן העובדה שהורים רבים אינם מודעים ליקיצות של ילדיהם במהלך הלילה. ניתוח ההשוואה בין מדדי האקטיגרף ליומנים נעשה באמצעות שיטה סטטיסטית הנקראת בשם בלאנד-אלטמן, שיטה המבקשת להתמודד עם האתגר של הערכת מידת ההסכמה בין שיטות מדידה. להערכת החוקרים, מחקרים עדיין לא...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^