האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

ארגונים: מאפיינים, מבנים, תהליכים. פרק 14: שינוי וחידוש

סיכום בעברית בהיקף 898 מילים, של הפרק:

סמואל, י. (2006). שינוי וחידוש. בתוך: ארגונים: מאפיינים, מבנים, תהליכים (עמ' 307-332). חיפה: אוניברסיטת חיפה.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

ארגונים: מאפיינים, מבנים, תהליכים. פרק 14: שינוי וחידוש
סמואל, 2006

סוגיית השינוי של ארגונים
ארגון יכול לשרוד בטווח הארוך רק אם תהיה הלימה בין מבנהו ותפקודו ובין תנאי הסביבה בה הוא פועל. לפי המחבר, ארגונים הם יצורים שמרניים המתנגדים לשינוי, מה שמקשה עליהם להתאים את עצמם לסביבה משתנה. מצד שני, שינויים רבים מתבצעים בארגונים כל הזמן. במאמר זה דן המחבר בדרכים שבהן ארגון יכול להתאים את עצמו לתנאי הסביבה.

שינוי: סיבות וגורמים
פערי ביצוע - שינויים ארגוניים לא מתרחשים סתם, אלא כאשר יש צורך להתמודד עם מצב המאיים על היכולת של ארגון לתפקד או כאשר רמת התפקוד של הארגון אינה תואמת את ציפיות הגורמים המשפיעים בארגון.
חלופות ארגוניות - תנאי נוסף לכל שינוי ארגוני הוא הצגתה של הצעה המבטיחה לשפר את תפקוד הארגון. לכן, שינויים ארגוניים אינם אירוע ספונטני אלא מהלכים יזומים, מתוכננים ומבוקרים.
הקצאת משאבים - תנאי נוסף לביצוע שינויים הוא זמינותם של משאבים וכל שינוי ארגוני כרוך בשני סוגים של עלויות - ישירות ועקיפות. ארגונים נדרשים להיות מוכנים לשאת במחיר השינוי.
גורמי השינוי - שינויים לא מתרחשים בתנאים יציבים, אלא בתגובה לאיומים על הארגון או בתגובה להזדמנויות לשיפור ביצועי הארגון. איומים והזדמנויות אלה קשורים לגורמים הבאים:...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^