האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

אליטה פוליטית במבחן / חוה עציוני-הלוי

סיכום בעברית בהיקף 978 מילים, של הפרק:

עציוני-הלוי, ח. (2007). אליטה פוליטית במבחן. בתוך: בן-רפאל, א. ושטרנברג, י. (עורכים) אליטות חדשות בישראל (עמ' 27-42). ירושלים: מוסד ביאליק.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

אליטה פוליטית במבחן
עציוני-הלוי, 2007

הטענה העיקרית במאמר היא שקיים קשר תמידי בין האליטות השונות לבין האליטה הפוליטית. הקשר בין האליטות משתנה עם השנים, אך תמיד קיים ולעיתים הופך הדוק. מבנה המאמר מדבר תחילה על ההרכב של האליטה הפוליטית, בהמשך מציג את השינויים המהירים; בין ובתוך המפלגות, והממשלה. בנוסף המאמר מציג את הקשר בין האליטות בתחילת האלף השלישי. קשר זה מחולק לשלושה חלקים; הראשון – יציבות ושינוים בקשרי אליטות המסורתיים, מציג את הקשר בין האליטה הפוליטית לשאר האליטות; הסתדרות, דתית, עסקית, צבאית ותקשורתית. השני – גלובליזציה של קשר האליטות מציג כיצד השינויים בעולם משפיעים על האליטות. השלישי – עוסק בקשר בין האליטה המשפטית לאליטה הפוליטית, בעיקר מציג את חוסר האיזון הקיים בין הפרדת רשויות ואיך הם סבוכות זו בזו. לסיכום נראה כי יש המון קשרים חיצוניים ופנימיים המשפיעים ומושפעים מהאליטה הפוליטית.
בהרכב של האליטה הפוליטית קיימים ניגודים; תחילה מוצגת בעיית העדתיות, נראה כי האליטה הפוליטית בעבר הייתה כולה ממוצא אשכנזי. עם השנים ההרכב השתנה, ומדינתנו ידעה ראש ממשלה ונשיא ממוצא מזרחי. העדתיות מתקיימת לא רק במגרש הפוליטי אלא גם בתחומים שונים; צבא, תאטרון, אקדמיה ומערכת המשפט. בנוסף קיימת בעיית הנשים, שהן מיעוט באליטה הפוליטית. עוד ניגוד קריטי הוא הפיכת דעה פוליטית, ניתן לראות כי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^