תפיסות של ביצועים אקדמיים: אשליות חיוביות בקרב מתבגרים עם ובלי לקויות למידה

סיכום בעברית בהיקף 1026 מילים, של המאמר:

Heath, N., Roberts, E., & Toste, J. R. (2013). Perceptions of academic performance: Positive illusions in adolescents with and without learning disabilities. Journal of learning disabilities, 46(5), 402-412.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


תפיסות של ביצועים אקדמיים: אשליות חיוביות בקרב מתבגרים עם ובלי לקויות למידה
Heath et al., 2013

הידע אודות תפיסות עצמיות של הפרט והתפקיד שתפיסות אלו ממלאות בבריאותו הנפשית התפתח רבות בעשרים השנים האחרונות. בעבר, נהוג היה לחשוב כי התפיסות העצמיות הינן מבוססות מציאות. אך מחקרים עכשוויים יותר מצאו כי אנשים בוגרים נוטים לתפוס את עצמם מעל לממוצע של כלל האוכלוסייה. מכיוון שלא ייתכן כי כולם מצויים מעל לממוצע, הוצע כי תפיסות אלו הינן אשליות של הפרט אודות עצמו. לכן תפיסות אלו של הפרט כלפי עצמו מכונות אשליות חיוביות (Positive Illusions). בנוסף, נמצא כי קיים קשר בין אשליות חיוביות של הפרט כלפי עצמו לבין בריאותו הנפשית. אשליות חיוביות נוטות להימצא באופן בולט יותר באזורים של מחסור.
כתוצאה מממצאים אלו, החל מחקר אודות תפיסות עצמיות בקרב מתבגרים נורמטיביים ושאינם נורמטיביים, לקויי למידה, בעלי הפרעות קשב וריכוז ובעלי הפרעות רגשיות והתנהגותיות. באופן כללי, נמצא כי מתבגרים בעלי קשיים שונים מדווחים על אשליות חיוביות בתחומים בהם מתקיימת לקות אקדמית או התנהגותית.

תפיסות עצמיות בקרב ילדים בעלי קשיי התנהגות
קיימים מספר מחקרים המצביעים כי ילדים בעלי רמת אגרסיביות גבוהה נטו להעריך את עצמם יתר על המידה במצבים חברתיים, לעומת דירוגם של הוריהם, מוריהם ובני קבוצת הגיל. כלומר, קיים פער בין דירוג הילדים בעלי קשיי ההתנהגות את עצמם,...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^