תלמידים עובדים: אתגרים ופוטנציאל

סיכום בעברית בהיקף 1874 מילים, של המאמר:

Howieson, C., McKechnie, J., & Semple, S. (2012). Working pupils: challenges and potential. Journal of Education and Work, 25(4), 423-442.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


תלמידים עובדים: אתגרים ופוטנציאל
Howieson et al., 2012

תקציר
ממשלות, סוכנויות וארגוני מעסיקים מדגישים את הצורך שמסיימי בית ספר יהיו מוכנים בצורה טובה יותר לחיי העבודה, ובמיוחד מה שמכונה – מיומנויות תעסוקה; מצפים מבתי הספר לתרום לקידום האג'נדה הזו. מס' פרשנים אקדמיים מבקרים את הקונספט של מיומנויות תעסוקה ואת תפקיד בית הספר בסוגיה. אחרים טוענים שלקונספט יש ערך ותועלת. בעוד שיש השקפות המתנגדות בחוזקה למיומנויות תעסוקה אספקט שלגמרי מתעלמים ממנו הוא הניסיון שיש לתלמידים רבים בעבודה במשרה חלקית במהלך בית הספר. המאמר הזה מתייחס לפער הזה. הוא שואל האם בתי ספר מפיקים תועלת מההזדמנות שמציעות העבודות החלקיות הללו לפתח כישורים, והאם על המעסיקים לקחת יותר אחריות בפיתוח ה"תלמידם העובדים" שלהם. הוא מציע שתלמידים בעבודה חלקית עשויים לייצג הזדמנות להתערבות גדולה יותר מצד המעסיק לחינוך מקצועי ולהכשרה, ומציג את חוסר האיזון באחריות בין החינוך והמעסיקים שהתפתח בעשורים האחרונים.
הצורך של אנשים צעירים לרכוש מיומנויות המכונות כגנריות, רכות, ליבה/מפתח או כישורי תעסוקה, אשר מעבר לסוגי ידע וכישורים שבעבר טופחו על ידי בתי הספר ע"י תוכניות הלימודים המסורתיות- אושר ע"י משני מדיניות, ארגוני מעסיקים ואנשי חינוך רבים, ברמה הלאומית והבינ"ל.
מצפים מבתי הספר לתרום למדיניות הזו ע"י קידום כישורי התעסוקה של תלמידיהם. לרוב תלמידי בית הספר יש נסיון ישיר במקום עבודה במשרה חלקית ואופן מפתיע רוב בתי הספר מתעלמים מנסיונם זה במאמציהם להעביר לימוד שקשור לעבודה וכישורי תעסוקה.
המאמר הזה מתייחס לפער הזה, הוא מעלה את הסיבות לאי הנראות הזו של תלמידים שמועסקים במשרה חלקית, בוחן את הפעילויות של התלמידים במסגרת עבודתם ואת ההזדמנויות שהיא מציעה להם לרכוש כישורי תעסוקה. אנו שואלים האם בתי ספר צריכים לשחק תפקיד והאם מעסיקים צריכים לתת יותר תשומת לב לתלמידים העובדים שלהם, על-מנת לפתח את כישורי התעסוקה שלהם.

מסגרת תיאורטית
ההגדרה למיומנויות תעסוקה היא רחבה: תקשורת ואוריינות; שימוש או יישום של מספרים; עבודת צוות; פתרון בעיות; מודעות עסקית ושירותית; הפגנת גישה והתנהגות חיובית; ניהול עצמי; מיומנויות כגון דיקנות וניהול זמן; להיות אחראי; להיות ישים; יישום של מידע. ממשלות מצפות מבתי ספר לעזור לספק מיומנויות תעסוקה, אם זה מוטבע בתוך נושאי הלימוד, נלמד בנפרד או כחלק מלמידה הקשורה לעבודה – הכל כחלק ממדיניות רחבה יותר, על פיה החינוך הבריטי חייב לתרום לצרכי המשק, העלאת רמות המיומנויות והכנת תלמידים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^