סטודנטים בעלי לקויות למידה בהשכלה הגבוהה: השימוש והתרומה של טכנולוגיה מסייעת ושל אתרי קורסים, והקשר שלהם לתחושת התקווה והרווחה בקרב הסטודנטים

סיכום בעברית בהיקף 1471 מילים, של המאמר:

Heiman, T., & Shemesh, D. O. (2012). Students with LD in higher education: Use and contribution of assistive technology and website courses and their correlation to students’ hope and well-being. Journal of learning disabilities, 45(4), 308-318.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


סטודנטים בעלי לקויות למידה בהשכלה הגבוהה: השימוש והתרומה של טכנולוגיה מסייעת ושל אתרי קורסים, והקשר שלהם לתחושת התקווה והרווחה בקרב הסטודנטים
Heiman & Shemesh, 2012

תקציר
מחקר זה בחן את ההיקף ואת הדפוסים של שימוש באתרי קורסים באינטרנט ואת תרומתם לתפיסות האקדמיות והחברתיות של 964 סטודנטים במהלך לימודי הסמכה, עם לקויות למידה וללא, אשר לומדים במוסדות להשכלה גבוהה. הסטודנטים נתבקשו למלא ארבעה שאלונים הבוחנים את דפוסי השימוש במגוון טכנולוגיות מותאמות ואת תרומת טכנולוגיות אלו לסטודנט. השאלונים העריכו מדדים שונים: הבנה ותפיסה של למידה שנעשת בשימוש מכוון, נגישות מערכת מחשוב קמפוס הלימודים, וסולם התקווה וסולם רווחה אישית. בחינה מפורטת של דפוסי שימוש באתרי קורס מכוונים ברשת, גילו, שבהשוואה לקבוצת הביקורת (סטודנטים ללא לקויות למידה ), סטודנטים בעלי לקויות למידה מתחברים לאתרים אלו בתדירות גבוהה יותר, כאשר הם 'מבקרים' בפורומים בתדירות גבוהה יותר ומשאירים הרבה יותר הודעות בפורום בהשוואה לסטודנטים מקבוצת הביקורת הממצאים מראים שסטודנטים בעלי לקויות למידה מכירים יותר את הטכנולוגיה המסייעת ומשתמשים בה יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת. סטודנטים בעלי לקויות למידה מדווחים על תוצאות גבוהות יותר בסולם התקווה, הם חשים דחף מוגבר למצוא דרכים שונות בהן ישיגו מטרותיהם ותחושת הרווחה האישית שלהם הייתה גבוהה יותר לעומת זו של הסטודנטים בקבוצת הביקורת.

מסגרת תיאורטית של חוקרים קודמים
מחקרים מראים שאינטגרציה של טכנולוגיות ממוחשבות במערכות החינוך, מועילה במיוחד לבעלי הצרכים המיוחדים, ובמיוחד לסטודנטים בעלי לקויות למידה אשר חווים ליקויים במיומנויות אקדמיות בסיסיות יחד עם קשיים חברתיים במהלך התפתחותם. בימינו, ישנם תוכנות מחשב רבות אשר להן מאפיינים שמותאמים לצרכיהם של סטודנטים בעלי לקויות למידה. טכנולוגיות של מידע ותקשורת תומכות בכתיבה, איות, מנגנון מידע, ארגון, עריכה וחישוב באופן כזה שהמשתמשים בהם מרגישים תחושת מסוגלות בכל הקשור לביטוי דעותיהן וצרכיהם. מתכננים של טכנולוגיות אלו מדגישים את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיות מסייעות אלו עבור אוכלוסיית בעליע הצרכים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^