לאיזה תלמיד החוק דואג? חוק זכויות התלמיד: תרומתו ותפקידו בראי הפסיקה

סיכום בעברית בהיקף 968 מילים, של המאמר:

גבתון, ד. (2011). לאיזה תלמיד החוק דואג? חוק זכויות התלמיד: תרומתו ותפקידו בראי הפסיקה. משפט ועסקים, 14, 767-801.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית

לאיזה תלמיד החוק דואג? חוק זכויות התלמיד: תרומתו ותפקידו בראי הפסיקה
גבתון, 2011

מבוא
המאמר מנתח את חוק זכויות התלמיד, התשס"א 2000 , ואת הפסיקה שדנה בסעיפיו. החוק נמצא במוקד של הדיון הציבורי בישראל בנושאי חינוך. מבקרי החוק מייחסים לו פגיעה במעמד המורה ויצירת אי-שוויון בין תלמידים כיוון שהוא מעניק להורים מבוססים ומשכילים כלים משפטיים שמאפשרים להם המאיימים בנקיטת הליכים כלפי מורים ומנהלים, כלים שאינם בידי הורים פחות מבוססים ופחות משכילים. ביקורות נוספות על החוק מייחסות לו פגיעה בזכות לחינוך על-ידי חיוב בתי הספר להשאיר תלמידים אלימים או מפריעים בבית-הספר, מצב שפוגע בזכות לחינוך של תלמידים אחרים. ביקורת נוספת וחשובה לא פחות היא הטענה שהחוק יוצר "משפטיזציה" של התהליך החינוכי, כלומר השיח הדן בחינוך מוסט מהדיון הפדגוגי, האנושי והערכי, לדיון בעל אופי משפטי. תהליך זה יוצר אווירה לעומתית בבית-הספר, כלומר אווירה שבה התלמידים והמורים נתפסים כשני יריבים, ולא כשותפים לתהליך משותף שנקרא החינוך.
המאמר מנתח את החוק משני כיוונים: (1) על רקע האמנה לזכויות התלמיד (השוואה בין חוקים) (2) על רקע הפסיקה – בדיקה אמפירית אילו שימושים נעשו בחוק.

פרק א: רקע תיאורטי
המסגרת הקונספטואלית התיאורטית בתחום זכויות הילד וזכויות התלמיד.
"שיח הזכויות" נוצר בהקשר לעומתי, כלומר מתוך מאבק. המטרה ההיסטורית של הזכויות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^