חרדה, דיכאון וכישורי התמודדות בקרב ילדי בית ספר מקסיקניים: השוואה בין תלמידים עם ובלי לקויות למידה

סיכום בעברית בהיקף 1544 מילים, של המאמר:

Gallegos J., Langley A. & Villegas D. (2012). Anxiety, Depression, and Coping Skill Among Mexican School Children: A Comparison of Students With and Without Learning Disabilities. Learning Disability Quarterly, 35(1), 54-61.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית

חרדה, דיכאון וכישורי התמודדות בקרב ילדי בית ספר מקסיקניים: השוואה בין תלמידים עם ובלי לקויות למידה
Gallegos et al., 2012

מטרת המחקר הייתה להשוות חרדה ודיכאון (חומרתם וסיכון ללקות בהם) וכישורי התמודדות, בקרב 130 תלמידי בי"ס מקסיקניים עם לקויות למידה LD לעומת 130 תלמידי בי"ס ללא לקויות למידה. המחקר הזה הוא הראשון שחוקר את הקשיים הרגשיים של ילדים מקסיקניים עם לקויות למידה.
ילדים השלימו את הגרסה הספרדית של סולם Spence לחרדה בקרב ילדים, מבחן דיכאון לילדים ושאלון כישורי התמודדות.
תוצאות המחקר העידו שאחוז גבוה יותר של ילדים עם לקויות למידה היו בסיכון לחרדה (22.3% מול 11.5%) ולדיכאון (32% מול 18%). לא נמצא הבדל סטטיסטי משמעותי באשר לכישורי התמודדות.
תוצאות המחקר תומכות ברעיון שיש עליה במודעות לכך שתלמידים בעלי לקויות למידה נמצאים בסיכון גבוה יותר לחרדה ודיכאון ויש צורך בקידום תכניות זיהוי מוקדם והתערבות בבתי ספר.
המאמצים צריכים להתמקד בהבנה טובה יותר של היחסים בין קשיים חברתיים להישגים לימודיים ובפיתוח תכניות התערבות יעילות על מנת לתמוך בילדים בעלי לקויות למידה.

מסגרת תאורטית של מחקרים קודמים בנושא
הפרעות חרדה, אשר משפיעות על בין 10-20% מהילדים, הן הצורה השכיחה ביותר של פסיכופתולוגיה בילדות. הן זוהו כדאגה העיקרית בבריאות הנפשית, במיוחד מכיוון שחרדה יכולה להיות מקושרת עם דיכאון, סטייה חברתית, והתעללות מילולית כמו גם פגיעה בבי"ס, בחיי החברה ובתפקוד המשפחתי.
מחקרים קודמים מציעים שילדים עם לקויות למידה מועדים לקשיים חברתיים ורגשיים ועלולים להיות בסיכון גבוה יותר להפרעות חרדה ודכאוניות, כאשר מושווים עם עמיתיהם המתפתחים באופן טיפוסי.
הועלו הסברים שונים ליחסים בין כישלון בבית ספר ותפקוד אקדמי ורגשי נמוך. חוקרים מסוימים הציעו שליקויים בלמידה כמו ליקויים רגשיים נגרמים בשל סטייה במערכת העצבים המרכזית שנקראת "התפתחות מוחית לא טיפוסית". אחרים הציעו שכישלון כרוני בבית ספר הוא טריגר לקשיים רגשיים. יש גם תאוריה הגורסת שהבעיות משולבות זו בזו.
משתנים רגשיים כמו תפיסה עצמית, השתייכות, מוטיבציה, חרדה, טמפרמנט, בדידות ודיכאון – נחקרו בילדים עם לקויות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^