חינוך כמוצר ציבורי

סיכום בעברית בהיקף 1012 מילים, של הפרקים:

UNESCO (2015). Introduction, 4. Education as a common good? In: Rethinking Education Towards a global common good? (pp. 13-19, 71-84). Paris: UNESCO.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית

חינוך כמוצר ציבורי
UNESCO, 2015

מבוא
קריאה לדיאלוג
המסמך הוא קריאה לדיאלוג, כלומר קריאה לחשיבה מחדש על החינוך בהקשר של החברה העולמית המשתנה, לאור השינויים בחברה, ותוך מתן דגש לחיים ולכבוד האנושי, שיוויון זכויות וצדק חברתי, גיוון תרבותי, סולידריות בינלאומית ואחריות משותפת.

להסתכל אחורה כדי לראות קדימה
על מנת לבחון את החינוך במבט קדימה, עלינו להתבסס על ניתוחי העבר. בשנות ה-70 חלו תמורות בחינוך שהביאו לשינוי הגישה לגבי מערכות החינוך, ולגישות כגון חברה לומדת וחינוך-לאורך-החיים. בשנות ה-90 חלו שוב שינויים בתפיסת החינוך שהובילו לגישות כגון למידה-לאורך-החיים וארבעת הקטבים של הלמידה: לדעת, לעשות, לחיות יחד, ולהיות. כיום אנו עומדים בפני שינויים שמאתגרים את מערכות החינוך אבל גם יוצרים הזדמנויות ללמידה אנושית ולהתפתחות.

ההקשר הגלובלי של הלמידה
הגלובליזציה הכלכלית הקטינה את העוני באופן כללי, אבל הגדילה את הפערים החברתיים בין מדינות ובתוך מדינות. מערכות החינוך תורמות להגדלת הפערים בכך שהן מתעלמות מהצרכים המיוחדים של תלמידים עם צרכים מיוחדים ומנגד מציעות הזדמנויות אקסלוסיביות לשכבות האמידות. בנוסף, לצד ההכרה ההולכת וגוברת במגוון התרבותי, אנו עדים ליותר ויותר הדרה ואלימות על בסיס דת ותרבות. כתוצאה מקונפליקטים ומשברים אלה, מיליוני ילדים בעולם אינם מגשימים את זכותם הבסיסית לחינוך. במקביל, העלייה בתקשורת ובקישוריות משנה את...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^